تعمیر تخصصی ارگ و پیانو دیجیتال

تعمیر تخصصی ارگ و پیانو دیجیتال

تعمیر تخصصی ارگ و پیانو دیجیتال KORG کرگ تعمیرات روی دستگاه های دی جی و سیستم های صوتی و موسیقی حرفه ای تعمیر بردهای الکترونیکی دستگاه های دیجیتال صوتی و تصویری پیشرفته

پیانو دیجیتال

پیانوی دیجیتال جایگزین پیانوی واقعی است. اگر دقیق‌تر بگوییم، پیانوهای دیجیتال ترکیبی از پیانوهای آکوستیک و کیبوردهای الکترونیکی‌اند. بیشترِ هدف‌شان اما بازسازی صدا و القای حس پیانوهای آکوستیک است. از لحاظ شکل ظاهری هم حتی به پیانوهای آکوستیک بسیار شبیه‌اند. اما هدف اصلی کیبورد تقلید از پیانوهای آکوستیک نیست. البته که در تنظیمات کیبوردها هم صدای پیانوی آکوستیک وجود دارد.

تفاوت پیانو و کیبورد

پیانوهای دیجیتال مقلد پیانوهای آکوستیک‌اند. ازاین‌رو صدایی هم که تولید می‌کنند قاعدتا قرار است تا حد امکان به پیانوهای واقعی شبیه باشد.صدای پیانوی دیجیتال حاصل پخش فایل صوتی است. پیانوهای دیجیتال می‌توانند علاوه‌بر صدای پیانوهای آکوستیک صدای برفرض پیانوهای الکتریکی، ارگ یا هر ساز دیگری را هم به‌شرط وجود فایل نمونه‌صدا تولید کنند. تازه پیانوهای دیجیتال همچنین به بلندگوهای داخلی مجهزند.

ازاین‌رو صدای پیانوهای دیجیتال معمولا غنی‌تر، طنین‌دارتر و حجیم‌تر از صدای کیبوردهاست. البته وجود بلندگوهای داخلی موجب افزایش وزن هم می‌شود. در واقع یکی از دلایل سنگین‌تربودن پیانوهای دیجیتال وجود همین بلندگو هاست که جابه‌جاکردن‌شان را در مقایسه با کیبوردها سخت‌تر می‌کند. با کیبورد هم می‌توان بر اساس صدای پیانو و سایر سازهای آکوستیک نواخت ، تفاوتش اینجاست که نمونه‌صدای کیبوردها در مدل‌های پایین‌رده و ارزان با کیفیت صدای پیانوهای دیجیتال قابل‌قیاس نیست.

پیانو دیجیتال کرگ KORG

پیانو دیجیتال کرگ به شکل دقیقی حس اجرا کردن با یک گرند پیانو آکوستیک را شبیه سازی می کند. این پیانو تمام جزئیات اجرای شما را منتقل می کند. حتی رزونانس دمپری که هنگام فشار دادن پدال دمپر یک پیانوی آکوستیک ایجاد می شود هم در این پیانو شبیه سازی شده است. همین دقت در جزئیات است که باعث شده اجرا با لذت بخش باشد. با استفاده از قابلیت Layer Mode می توانید دو صدای مختلف را باهم ترکیب کنید. حالت Partner Mode کیبورد این پیانو را به دو قسمت یکسان تبدیل می کند و به استاد و هنرجو اجازه می دهد که همزمان در یک محدوده ی اکتاوی به اجرا بپردازند. دو جک هدفون باعث شده تا بتوانید دو نفری و بدون این که برای دیگران مزاحمتی ایجاد کنید، از پیانو استفاده کنید.

 

 

مشکلات  پیانو و ارگ های دیجیتال

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه خروجی صدا ندارد

  • یک بخش از  کلاویه ها از کار افتاده

  • دستگاه به درستی RUN نمی شود

  • دستگاه ارور می دهد

  • صفحه نمایشگر دستگاه از کار افتاده

  • و…

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *