تعمیر برد دستگاه های لیزر

تعمیر برد دستگاه های لیزر

تعمیر برد دستگاه های لیزر- تعمیر برد دستگاه های لیزر پزشکی

دستگاه لیزر

اصلاح لیزر یعنی تقویت نور یا طول موج های وسیع در تمام جهات محیط پیرامون می باشد لیزر در بسیاری از زمینه های پزشکی نظیر : پوست، قلب، جراحی مغز و …به کار می روند.  لیزر  به دلیل دقت بالا با کمترین آسیب جراحت در عمل های پرمخاطره علم پزشکی را متحول کرد و چشم انداز موفقیت آمیزی برای جراحی های هوشمند نسل آینده به ارمغان می آورند.

لیزرها با توجه به نوع کاربرد به صورت لیزر گاز ، مایع،نیمه هادی و جامد به صنعت پزشکی عرضه شد. لیزر های پزشکی جهت درمان یا برداشت بافت مورد نظر از یک منبع نوری متمرکز استفاده می نمایند.

لیزرYAG آلومینیوم- گارنت- ایتریوم- نئودیمیوم)، لیزر دیود، لیزر تولیوم ، لیزر KTP(پتاسیم- فسفات – تیتانیل)، لیزر ترکیبی و … از انواع لیزرهای پزشکی می باشند. بهترین طول موج لیزر ۷۵۵نانومتر الکساندرات می باشد که در فناوری پرتودرمانی و لیزر مو های به کار می رود.

دیجی برد تقریبا تا امروز همه مدل برد مربوط به دستگاه های لیزر را تعمیر نموده است.

لیزر هم مانند هر وسیله دیگری مزایا و معایبی دارد از مزایای این تجهیز پزشکی به دقت بالا و قدرت بالا جهت برش ناحیه تحت عمل جراحی  می توان اشاره نمود اما از معایب این دستگاه به گران بودن و آسیبی که فولیکول موهای بدن در تجهیز لیزر پوست که منجر به سوزش و التهاب پوست برای مدت کوتاه می شود.

در تئوری بنیادی لیزر از تشعشعات الکترومغناطیس ایجاد می شود که از سه بخش محیط لیزر، پمپ و رزوناتور نوری تشکیل می شود. قویتر ین لیزر در طول تاریخ در دانشگاه اوزاکا ژاپن با توان ۲۰۰۰تریلیون وات در مدت زمان یک تریلیون صدم ثانیه ابداع شده است.

 

مشکلات برد های لیزر

  • برد روشن نمی شود

  • برد عملیات کنترل را انجام نمی دهد

  • برد ارور می دهد

  • برد به کامپیوتر وصل نمی شود

  • برد به یکی از موتورها و یا سورسها وصل نمی شود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *