تعمیر برد اسکوربرد و ویدئو وال

تعمیر برد اسکوربرد و ویدئو وال

تعمیر برد اسکوربرد- تعمیر تخصصی تابلو اعلام امتیاز تعمیر بردهای گرافیکی و پردازشی تصویر در دیجی برد

اسکوربرد چیست؟

در زمان های قدیم تخته های گچی برای ثبت امتیاز دو تیم شرکت کننده در مسابقات ورزشی نظیر تنیس، فوتبال، … استفاده می شد اما امروزه با رشد تکنولوژی تابلو های امتیاز به صورت الکترونیکی شده و جایگزین تابلو های گچی شد این یک تعریف خیلی ساده از تابلو امتیاز می باشد.

تاریخچه اسکوربرد

تا قبل از دهه ۱۹۸۰ اسکوربرد ها به صورت الکترومکانیکی بودند اما امروزه ترانزیستور جایگزین رله شده و از یک دیود یا یک سو کننده جریان به جای لامپ رشته ای استفاده می شود که نتیجه این پیشرفت تکنولوژی ایجاد وضوح و شفافیت تصویر در نمایشگر را برای بشر به ارمغان آورد.

اجزای تشکیل دهنده score board

در اسکوربرد یک نوع تابلو برق سیم پیچ القایی وجود دارد که جریان برق را با کمک میدان مغناطیسی در نقاط مختلف مدار الکتریکی انتقال می دهد. همچنین یک برد کنترل اصلی وجود دارد که تمام قطعات الکترونیکی مورد نیاز روی آن قرار می گیرد .

تابلو اعلام امتیاز مجهز به یک نوع کابل داده می باشد که وظیفه انتقال سیگنال از کنسول  به تابلو را بر عهده دارد همچنین با کمک یک میکروفون  این امکان را می دهد که از جدول امتیاز به عنوان یک سیستم PA استفاده نماید .

سیستم صوتی در تابلو نمایش امتیاز صورت پخش صدا و آهنگ ورزشی می باشد که بخش صدا از میکروفون برای تبدیل امواج صوتی به الکتریکی جهت تقویت سیگنال الکتریکی و کابل داده استفاده می کند.

یک محافظ پلی کربنات در قسمت جلویی مانیتور قرار دارد که از صفحه نمایشگر در برابر شرایط بد آب و هوایی محافظت می نماید. در برخی از تابلو های امتیاز یک نوع اداپتور بین پخش کننده نوار و جک  میکروفون  وجود دارد که به اپراتور امکان دسترسی به تقویت کننده اسکوربرد را می دهد.
در تابلو اعلام امتیاز ،از یک باتری قابل شارژ سلولی ۱۲ ولت به عنوان منبع تغذیه استفاده می شود و هر بار از سیستم باتری خود استفاده می کنید به آن فرصت بدهید که کامل شارژ شود.

مالتی مانیتورها و ویدئو وال

یکی دیگر از نمایشگرهای بزرگ متشکل شده از چندین مانیتور کوچک کنار هم.این مانیتورها بسته به اندازه صفحه نمایش ممکن است تا صدها عدد باشند.یک یا چند برد کنترل این مالتی مانیتورها را بر عهده دارد.این نمایشگرهای چند منظوره را ویدئو وال نیز می نامند

 

مشکلات برد های اسکوربرد

  • برد روشن نمی شود

  • یکی از بخشهای نمایشگر از کار افتاده است

  • برد از طریق USB کار نمی کند

  • تصویر مرتب هنگ می کند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *