تعمیر ای سی یو ECU سوزوکی ویتارا

تعمیر ای سی یو ECU سوزوکی ویتارا

تعمیر ای سی یو ECU سوزوکی ویتارا  و تمامی قطعات و تجهیزات الکترونیک خودرو های روز دنیا در  کلینیک تخصصی تعمیرات الکترونیک دیجی برد

سوزوکی ویتارا

سوزوکی گرند ویتارا (Suzuki Grand Vitara) خودرویی است که از سال ۱۹۸۸ تاکنون در هاماماتسو ، ژاپن، کانادا، لینارس، اندلس، اسپانیا، ژاپن، اکوادور و آرژانتین و از سال۱۳۸۶ در ایران و با نام گراند ویتارا تولید شده است. گرند ویتارا در کلاس SUVهای کوچک قرار دارد. این خودرو ۲دیفرانسیل بوده و با گیربکس‌های ۵ دندهٔ دستی و ۴ دندهٔ اتوماتیک عرضه می‌شود. چند سال پس از تولید مدل ۲۰۰۰ سی سی سوزوکی، شرکت ایران خودرو بنا بر تقاضای بازار مبنی بر عرضه مدلی قوی تر و مجهزتر از سوزوکی گرند ویتارا به بازار، به این نیاز پاسخ گفت و گونه ۲۴۰۰ سی سی این خودرو را با تجهیزات ایمنی، رفاهی و عملکردی بیشتر و کیفیت بالاتر به بازار ارائه کرد که مرکز تخصصی تعمیرات الکترونیک دیجی برد تجربه ی تعمیر هر دو سری ECU  برای این خودرو ( سری ۲۰۰۰ سی سی و سری ۲۴۰۰ سی سی ) را دارد

تعمیر ای سی یو ECU سوزوکی ویتارا

ECU  چیست

ECU یا کامپیوتر خودرو قطعه ای الکترونیکی است به معنای واحد کنترل الکترونیکی (Electronic Control Unit) که وظیفه‌اش کنترل و هماهنگی بخش های مختلف یک خودروی انژکتوری می باشد. هر ECU دارای تعدادی سنسور می باشد که در قسمت های مختلف خودرو و موتور قرار داشته و اطلاعاتی را در رابطه با نحوه کارکرد خودرو به ECU مخابره می نماید. همچنین برخی سنسورها نیز با دستور مستقیم کامپیوتر خودرو عمل کرده و در صورتی که کامپیوتر درست کار نکند، این سنسور ها از کار خواهند افتاد. هر چه تعداد این سنسورها بیشتر باشد، مسلما کامپیوتر درک بهتری از شرایط موتور پیدا کرده و می تواند شرایط بحرانی کارکرد موتور را بهتر تشخیص دهد.

قسمت های مختلف هر ECU

هر کامپیوتر خودرو از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاصی را در کنترل خودرو بر عهده دارند. به طور معمول هر کامپیوتر خودرو از قسمت های مبدل های آنالوگ به دیجیتال، خروجی های دیجیتال سطح بالا، مبدل های دیجیتال به آنالوگ، کاندیشنر سیگنال و میکرو چیپ ارتباطی می باشد. این بخش های مختلف کامپیوتر خودرو با هماهنگی یکدیگر وظیفه کنترل و چک کردن سنسورهای مختلف خودرو را دارا می باشند.

سنسورهای مختلف ECU

همانطور که اشاره شد هر ECU وظیفه کنترل سنسورهای مختلف خودرو را دارا می باشد. معمولا هر خودرو از تعدادی سنسور اصلی تشکیل شده است که در ذیل این سنسور ها را معرفی می نماییم.

  • سنسور اکسیژن
  • سنسور فشار داخل مانیفولد یا MAP
  • سنسور TPS یا موقعیت دریچه گاز
  • سنسور دمای آب
  • سنسور دمای هوا
  • سنسور ضربه
  • سنسور دور موتور

این سنسور ها هر کدام اطلاعاتی را به ECU خودرو مخابره می کنند که کامپیوتر با استفاده از آنها شرایط کنونی خودرو را درک کرده و سپس با استفاده از این اطلاعات بخش های مختلف خودرو را کنترل خواهد نمود.

مشکلات متداول ECU سوزوکی ویتارا

  • خاموش کامل است چراغ چک ندارد

  • مشکل سنسور اکسیژن

  • مشکل سنسور دمای آب

  • پاشش سوخت ندارد

  • شمعها جرقه ندارند

  • مشکل پدال یا دریچه گاز

  • خطای یکی از سنسورها

تعمیر ای سی یو ECU سوزوکی ویتارا تنها یکی از نمونه های تعمیر شده در مرکز تخصصی تعمیرات الکترونیک دیجی برد است ، متخصصین ما آماده ی دریافت ، عیب یابی و تعمیر تمامی قطعات الکترونیکی خودرو های شما هستند.

4 دیدگاه در تعمیر ای سی یو ECU سوزوکی ویتارا
  1. اقایان مهندسین . سوزوکی ویتارا ۲۰۰۰ مدل ۸۸ دارم
    چراغ زرد گیربکس روشن میشه بعد از طی مسافتی اون خاموش و بلافاصله عقربه ه ی روی داشپورت ا از کار افتاده و صفر میشوند و چراغ ترمز دست و ای. بی .اس روشن و چراغ نور بالا خاموش میشود .و مرتب این دو حالت تکرار میشود بدون اینکه در کار موتور اختلالی پیش اید .
    در مشهد تعمیر کاری موفق به عیب یابی نشد .
    خواهشمندم راهنماایی بفرمایید .

    • با سلام.احتمالا مشکل شما مربوط به شبکه خودرو است.
      با توجه به فرمایش شما بیشتر از این چیزی نمیتون عرض کرد.دیاگ زدید ؟چه خطایی دارد؟

  2. سلام خسته نباشید .ویتارا ۲۰۰۶ بعداز تعویض سرسیلندر چراغ چک نداره واستارات میخوره روشن نمیشه لطفا راهنماییم کنید


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *