تعمیر ایسیو ECU ای سی یو مزدا ۳۲۳

تعمیر ایسیو ECU ای سی یو مزدا ۳۲۳

تعمیر ایسیو ECU ای سی یو مزدا ۳۲۳ در تیپ های مختلف توسط دیجی برد پذیرفته میشود

 

معرفی مزدا ۳۲۳ :

ماشین مزدا مدل ۳۲۳ یکی از محبوب ترین ماشین های شرکت مزدا در ایران است.خودرو مزدا ۳۲۳ محصول شرکت ژاپنی در سال ۲۰۰۰ طراحی شده است که در ایران توسط گروه خودرو سازی بهمن وارد کشور شد و سپس به صورت مونتاژ به فروش رسید.از مشخصات فنی خودرو مزدا ۳۲۳ میتواند اشاره کرد به حج موتور ۱۵۹۸ سی سی ، ۴ سیلندر ، ۵ دنده دستی  با وزن ۱۰۷۳ کیلوگرم که میتواند  حداکثر سرعت ۱۸۲ کیلومتر بر ساعت را طی کند.

آپشن های مزدا ۳۲۳ در حد یک ماشین میان رده ی همان سال های قدیمی است که از قابل توجه ترین آن میتوان به کیسه هوا بسنده کرد.

مشکلاتی که مزدا ۳۲۳ با آن دسته پنجه نرم میکند میتوان به شتاب پایین آن اشاره کرد که ۰تا ۱۰۰ آن معادل ۱۱.۶ کیلومتر بر ساعت است .از دیگر  معایب آن مصرف سوخت بالا، خوب نبودن ترمز کاسه ای  و ظاهر نه چندان جذاب آن است که البته با توجه به سال ساخت آن دور از انتظار نبود.

تعمیر ایسیو ECU ای سی یو مزدا ۳۲۳ :

ایسیو ماشین مزدا ۳۲۳ دارای تیپ های متعددی است که تیم عیب یابی برد های الکترونیکی دیجی بورد آماده‌ی حل مشکل همه نوع تیپ مزدا ۳۲۳ است . تعمیر کردن بردهای ECU ایسیو مزدا ۳۲۳ در تیپ های مختلف از تخصص DIGI BOARD میباشد. ایرادات مربوط به کویل مزدا ۳۲۳ از بیشترین مشکلات برد ECU ای سی یو این ماشین است.

برخی از ایرادات برد مزدا  ۳۲۳ :

  • مشکل پاشش یک یا چند انژکتور ماشین
  • روشن نشدن پمپ بنزین
  • نداشتن چراغ چک
  • مشکل در یکی از شیر برقی های گیربکس
  • مشکل تشخیص یکی از سنسورها

تعمیر ایسیو ECU ای سی یو مزدا ۳۲۳ در ۳ تیپ مختلف را میتواند در عکس های بالا مشاهده کنید.

21 دیدگاه در تعمیر ایسیو ECU ای سی یو مزدا ۳۲۳
  1. سلام.مزدای۳۲۳glxدارم.وقتی ماشین سرد است.کوئل ۱،۴آوانس جرقه نداره و ماشین با لرزش و ریپ دو کار میکنه.حرکت با گاز دادن و نیم کلاچ با ریپ همراه است.وقتی ماشین گرم شود تقریبا بهتر میشه.بر عکس موقعی که سرده خوب گاز میخوره ولی باز در سرعت گیرها و دنده سنگین ریپ داره و باید چند بار پدال گاز را از نو و کم کم فشار داد تا گاز بخوره و صاف بشه.کوئل سالمه.با کوئل ماشین دیگه ای تست شده و مشکل سر جاش هست.در دیاگ موقع سر بودن خطای آوانس جرقه و گاهی هم شیر برقی از مدار خارج میشه.ایسیو b2000فکر کنم باشه.مشکل چی میتونه باشه؟

  2. سلام
    مزدا ۳۲۳ fl دارم پشت امپر رو باز کردم لامپ چراغ چک موتور سالمه ولی وقتی سوییچ رو باز میکنم یا استارت میزنم بر خلاف ماشینای دیگه که برای چند ثانیه روشن میشه و بعد خاموش میشه مال من اصلا روشن نمیشه
    مثل اینکه کلا مزدا ۳۲۳fl اینجوریه میخواستم بدونم راهی هست برای عمل کردن چراغ چک؟

    • با سلام.بله همینطور هست. چراغ چک برای نشان دادن آماده به کار شدن ایسیو هست ،وقتی این این بخش در ایسیو طراحی نشده نمیشه به سادگی چنین کاری کرد.

  3. سلام
    مزدا ۳۲۳ بنده ابتدا استارت میخوره ۳۰ ثانیه روشن میشه و کار میکنه سپس خاموش میشه…دو سه بار به همین منوال تا اینکه دوباره استارت میزنی استارت میخوره اما روشن نمیشه و دیگه با استارت هم روشن نمیشه اما چراغ چک ماشینم هم روشن نشده پمپ بنزین ماشین هم سالمه یعنی میتونه ایراد از ای سی یو باشه؟

  4. سلام من مصطفی مالک مزدا ۳۲۳ جی ال ایکس که قبلا پیام گذاشتم مشکل جرقه دارد ماشینم.هیچ خطایی دیاگ نداره. تا وقتی ماشین سر است کوئل ۱و۴ جرقه نداردو با ایسیو ماشین دیگه ای چک کردیم مشکل جرقه حل شد.و اول صبح سرد هم خوب کار کرد. و جالب ایسیو من هم رو ماشین ایشان مشکلی ندارد. فقط گفت که اول صبح حدود چند ثانیه ماشین تپ تپ میکند و با یک گاز دادن حل میشود.وقتی ایسیو دوستم روی ماشین من بود در دیاگ ولتاز حسگر دمای آب صفر بود. و زمانبندی جرقه ام منفی است.مثلا منفی ۴. ولی رو ماشین خودش حتی با ایسیو من زمانبندی مثبت ۱۴ بود.اندازه گیری پالس منفی پشت سوکت کوئل یک ولت اون سیمی که منفی را از ایسیو می آورد کم نشون میده.وقتی سوییچ بازه و ماشین خاموش حدود ۱۱/۵ و وقتی روشنه حدود ۱۳ که نسبت به ولتاز منفی و مثبت مستقیم باطری یک ولت اختلاف داره. همه نگاهها رفته بسوی ایسیو. نظرتون چیه؟ممنون میشم راهنمایی کنید.

  5. سلام.ایسیو مدلzm11 مزدا۳۲۳برای اتومات است یا دستی؟آیا روی ماشین دستیglx جواب میدهد؟ماشین حقیر ۳۲۳glxمدل۱۳۸۰ است.باzm11مشکل جرقه دارد ولی با مدلzm09مشکلی نداشت.

  6. سلام
    من یه ۳۲۳ تیپ۲ دارم .یکی از میل سوپاپ ها جاش کشاد شده و کمی روغن میده.زمانیکه ماشین سرده هم شتاب خوبه همم صاف کار میکنه ولی موتور که گرم میشه موتور کمی لرزش میوفته و شتابو قدرتش کم میشه.در ضمن شمع هامم کمی دوده میزنه.از نظر شما ایراد میتونه از سنسور دمای اب باشه؟ایا مشکل میتونه از سرسیلندر که جای میل سوپاپش گشاد شده باشه؟؟در ضمن وقتی ماشین روشنه و سوکت سنسور دمارو روشن میکنم کمی دور موتور بالا میره و ماشین صافتر کار میکنه؟ایا ازاین طریق میشه از سلامت سنسور باخبر شد؟؟

  7. با سلام و خسته نباشید
    بنده ۳۲۳ تیپ ۵ مدل ۸۳ دارم.ماشینم هنگام رانندگی داخل شهر یا جاده یهو خاموش میشه.بعضی اوقات خود به خود تو حال D
    روشن میشه.و بعضی وقتا باید دوباره استارت بزنم تا روشن شه.وقتی خاموش میشه چراغ باطری و چراغ روغن پشت آمپر روشن میشه.چندجا بردم.دیاگ زدن گفتن خطا تو دیاگ نشون نمیده.مغزی پمپ بنزین رو عوض کردم.سنسور دور موتور رو تمیز کردم.استپر و دریچه گاز رو سرویس کردم.
    خاموش شدنشم عشقیه.هر وقت دوست داشته باشه خاموش میشه.تو سرعت بالا.تو سرعت کم.داخل شهر.بیرون شهر
    هر وقت ک خودش بخواد.
    خیلی خطرناکه.لططططفا راهنمایی کنید
    مرسی و مممنووون

    • با سلام.ممکن است ایسیو شما تعمیر شده باشد و اشکال در بخش تعمیر شده باشد،اگر نه احتمال زیاد مشکل از سیم کشی و اتصالات است.

  8. سلام
    من مزدا اتومات دارم
    وقتی کولر میگیری دور موتور شروع می‌کنه به بازی کردن و
    یا هنگام حرکت با سرعت ثابت خود به خود معکوس می‌کشه و بعد دنده میده
    متشکر میشم اگه راهنمایی بفرمایید.
    اگه امکان داره برای دیاگ هم جایی رو معرفی کنید
    #البته با سرویس دریچه گاز برای یک روز خوب میشه و دوباره بر میگرده#

    • با سلام.دوست عزیز لطفا دیاگ زده و بفرمایید که چه خطایی دارد.تشخیص عیب کار ساده ای نیست.برای دیاگ به هر تعمیرکاری که دیاگ مزدا داشته باشد می توانید مراجعه نمایید.

  9. سلام مزدا ۳۲۳ اتومات تیپ ۵ دارم چراغ هولد در حالت d و‌موقع حرکت چشمک میزد خاموش و روشن کردم حالا خاموشه ولی چراغ abs بعد ازاستارت دو ثانیه روشن میشه بعد خاموش میشه. سر باتری رو باز کردم و بستم ولی بازم همونه. چاره چیه؟

  10. با سلام چراغ هولد روی دنده ۳۲۳ بعضی مواقع خودش شروع به چشمک زدن میکنه مشکل از ایسیو است ایا باید عوض بشه یا میشه تعمیر کرد

  11. عرض سلام، ۳۲۳ اتومات نقص ریپ زدن در حالت سرگاز رو داره اون هم فقط زمانی که اتومبیل حداقل نیم الی یکساعت راه رفته و کاملاً گرم شده وبه موتورفشاربیاد مثلاً پس از طی مسافت قابل توجه در سربالایی (زمان سرد بودن به هیچ وجه اینطور نیست) شمع، کویلها وایر و سنسور ها چک شده و دیاگ هم مشکل خاصی نشون نداده لطفاً، میتونه از ecu باشه؟ لطفاً راهنمایی فرمایید.

    • با سلام.دوست عزیز تشخیص اینکه عیب از کجاست با توجه به اقدامات شما کار دشواریست ، و نیازمند بررسی بیشتر است.ecu را ارسال بفرمایید تا بررسی شود.


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *