تعمیر ایرکاندیشن آزرا گرنجور

تعمیر ایرکاندیشن آزرا گرنجور

تعمیر ایرکاندیشن آزرا.تعمیر تخصصی ایرکاندیشن انواع هیوندای AZERA کیا KIA لکسوس بنز BENZ بی ام و BMW  تویوتا TOYOTA میتسوبیشی MITSUBISHI. VOLVO در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

بررسی هیوندای آزرا گرنجور

در سال ۱۹۸۶ برای اولین بار شاهد رونمایی از خودروی هیوندای گرنجور بودیم. این خودروی سدان قدرتمند در ابتدا به عنوان پرچمدار این برند کره‌ای شناخته می‌شد؛ با این حال با گذشت زمان آزرا وجه خود را در بازار جهانی از دست داد. نسل ششم هیوندای آزرا گرنجور در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد و حال مدل فیس لیفت آن، هیوندای آزرا گرنجور ۲۰۲۰ از راه رسیده است. این خودرو در سال ۲۰۱۷ از بازار ایالات متحده آمریکا خارج شد.

از آپشن‌ های در نظر گرفته شده برای آزرا ۲۰۱۳ می ‌توانیم به سانروف پانوراما ، تنظیم صندلی راننده در ۱۰ و سرنشین جلو در ۸ جهت ، گرمکن صندلی ‌های جلو ، نمایشگر ۷ اینچی ، دوربین دید عقب و شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان می باشد .موتور به کار رفته در هیوندای آزرا گرنجور حجمی معادل ۳.۰ لیتر و ۶ سیلندر دارد و قادر است ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند .برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک در نظر گرفته شده است .

سیستم تهویه مطبوع دوگانه (Dual Zone Climate Control) چیست؟

اگر در هنگام خرید خودرو با عبارت Dual Zone Climate Control مواجه شدید، بدین معنی است که خودروی مورد نظر شما از سیستم تهویه مطبوعی استفاده می کند که قابلیت تنظیم به صورت جداگانه برای راننده و سرنشین کناری را دارد. یعنی سیستم تهویه خودرو در واقع دو بخش مجزا از هم داشته که می توان بصورت جدا و مستقل از همدیگر، هوایی به درجه گرمی و یا سردی متفاوت و دلخواه را به سمت راننده و سرنشین جلو پمپاژ نمایند.

سیستم ایرکاندیشن هیوندای آزرا

متداول ترین نوع سیستم های تهویه مطبوع چندگانه، همان سیستم دوگانه (Dual Zone) بوده که در بیشتر خودروها هیوندای آزرا وجود دارد. در این سیستم دو بخش برای تنظیم دما وجود داشته که راننده و سرنشین جلو می توانند با استفاده از آن دمای مورد نظر خود را انتخاب نمایند. در برخی از خودروها قابلیت شدت حرکت فن نیز برای هر کدام از این بخش ها به صورت جداگانه وجود داشته ولی در بیشتر مدل ها سیستم دوگانه تنها با انتخاب دما از همدیگر جدا می گردند.

مشخصات فنی هیوندای آزرا گرنجور

موتور ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه
حجم موتور ۳۰۰۰ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۲۵۰ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۸۸ نیوتن متر در ۵۲۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ دنده خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت

مشکلات متداول پنل ایرکاندیشن هیوندای آزرا

  • روشن نمی شود

  • اسکرول تنظیم دما شکسته و یا کار نمی کند

  • اسکرول تنظیم پرتاب هوا شکسته

  • کلید کولر عمل نمی کند

  • دما تنظیم نمی شود

  • یکی از دریچه ها کار نمی کند

تعمیر ایرکاندیشن آزرا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *