تعمیر انواع میکروپلیت ریدر الایزا ریدر

تعمیر انواع میکروپلیت ریدر الایزا ریدر

تعمیر انواع میکروپلیت ریدر الایزا ریدر- تعمیر تخصصی انواع ELIZA Reader Microplate در صنایع داروسازی

معرفی میکروپلیت ریدر الایزا

میکروپلیت خوان داده های بیولوژیکی و فرایند های شیمیایی را با استفاده از روش های جذب حالت های تشخیص فلورانس از جمله شدت ، TRF  ارزیابی می نماید.این تجهیز آزمایشگاهی در اکتشافات و تولیدات دارویی بسیار پرکاربرد می باشد.دانشمندان علوم زیست شناسی و صنایع دارویی با کمک میکروپلیت فرایندهای آزمایشگاهی را بهبود می بخشند این وسیله به راحتی ۳۴۵۶ نمونه را در عرض چند دقیقه یا حتی چند ثانیه آنالیز می کند و در وقت محققان و پژوهشگران صرفه جویی می نماید و به راحتی بیشتر زمان خود را صرف بررسی و نتیجه گیری آزمایشات سپری می کنند.

نحوه عملکرد میکروپلیت الایزا ریدر

یک میکروپلیت ریدر سیگنال های نور تولید شده در نمونه های آزمایشگاهی که داخل پیپت Microplate هستند را تشخیص می دهد. ویژگی نوری این نمونه های آزمایشگاهی نتیجه یک واکنش بیولوژیکی و شیمیایی می باشد  با توجه به ماهیت تغییرات سیگنال نوری در طی یک آزمایش نتایج استخراج می شود در برخی موارد نمونه توسط نور در طول موج های مختلف برانگیخته می شوند. برای برانگیختن یک نمونه با طول موج خاص معمولا از یک فیلتر تک رنگ در قسمت انتشار استفاده می شود و همچنین نور تولیدی توسط یک لامپ فلاش زنون در طی آزمایش تامین می گردد

فلورسانت جذب انرژی نور و تبدیل آن به نور گسیل شده با انرژی جنبشی و گرما همراه می باشد. از آنجا که نور ساطع شده انرژی کمتری نسبت به نور ورودی دارد ، گسیل همیشه یا طول موج بالاتری همراه است به طور کلی فرایند جذب و تبدیل انرژی و انتشار نور در یک بازه زمانی نانو ثانیه رخ می دهد.

تشخیص شدت فلور سانس طی سه مرحله انجام می پذیرد در مرحله اول نور با طول موج معینی تحریک می گردد در گام بعدی نور تابشی درطول موج بالاتر تشخیص داده می شود و در مرحله آخر انتخاب طول موج مناسب از طریق فیلتر های تک رنگ صورت می پذیرد.

انتشار نور بدون تحریک قبلی لومینسانس نامیده می شود.در آزمایش های علوم زیستی تولید نور طی یک فرایند شیمیایی به خودی خود یا کاتالیز آنزیمی صورت می پذیرد این آنزیم لوسیفراز می باشد که برای سنجش قابلیت حیات سلولی این نحوه تشخیص بسیار پرکاربرد و ضروری می باشد.

 

مشکلات میکروپلیت ریدر ها

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه خطایی دارد که رفع نمی شود

  • نتایج دستگاه دچار مشکل شده

  • لامپ دستگاه فعال نمی شود

  • پرینتر کار نمی کند

  • دستگاه به کامپیوتر متصل نمی شود

  • صفحه نمایش دستگاه با مشکل مواجه شده

  • ریل دستگاه حرکت نمی کند

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *