تعمیر انواع دستگاه آزمایشگاهی آنزیم سنج

تعمیر انواع دستگاه آزمایشگاهی آنزیم سنج

تعمیر انواع دستگاه آزمایشگاهی آنزیم سنج- تعمیر تخصصی دستگاه آزمایشگاهی آنزیم سنج Falling Number در دیجی برد

دستگاه آزمایشگاهی آنزیم سنج

این دستگاه به منظور تست در صنایع غذایی به ویژه در کارخانجات تولید آرد به کار برده می شود . این وسیله برای اولین بار در کشور سوئد توسعه پیدا کرد در این دستگاه یک پیستون دارد که بر روی مخلوط آرد گندم در داخل آب فرود می آید.

آنزیم سنج با کمک نوعی آنزیم خاص بنام آلفا آمیلاز عمل می کند این آنزیم  به مولکول های نشاسته حمله می کند و با شکستن ترکیب ساختار مولکولی ، آن را به قند تبدیل می نماید . برای ایجاد چسبندگی در خمیر باید سطح آنزیم کم باشد.

کارخانه Hobel  این نوع دستگاه را تولید می نمود و با واگذاری خط تولید برند Bastak این نوع آنزیم سنج  را به بازار عرضه نمود اما مجموعه دیجی برد با افتخار تعمیر انواع برد دستگاه آزمایشگاهی  آنزیم سنج Falling Number را با بهره گیری از تجربه کارشناسان و تکنولوژی روز دنیا را به صورت کاملا حرفه ای ارائه می دهد.

نحوه عملکرد آنزیم سنج falling Number

FN یا آنزیم سنج تاثیرات آنزیم آلفا آمیلاز را بر روی دانه ای نشاسته، نحوه شکستن  و خاصیت ژله ای شدن  را مورد ارزیابی قرار می دهد و به طور کلی شرایط دمایی مناسب جهت حداکثر فعالیت آنزیمی را در ترکیب آرد و آب ایجاد می نماید.

درواقع FN  زمان مورد نیاز در واحد ثانیه برای یک دستگاه می باشد تا در اثر اعمال گرما دمای مخلوط نشاسته و آب داغ را کاهش دهد لازم به ذکر است اگر فعالیت آنزیم بیش از اندازه باشد نشاسته در حین فرایند ژله ای شدن شدن خیلی سریع تر از حد تصور مایع می شود این مسئله مشکلات بسیار زیادی را برای نانوا جهت برش خمیر ایجاد می نماید.

حال می خواهیم مراحل آنالیز FN را بررسی کنیم در ابتدای امر باید آرد در داخل ویسکومتر قرار بگیرد سپس میزان رطوبت آرد را با توجه به جدول های مخصوص مورد بررسی قرار دهید سپس آب مقطر یا شیر را به داخل لوله ویسکومتر بریزید  در این مرحله مخلوط آب و آرد را در داخل لوله  تکان دهید تا یک ترکیب یکپارچه ایجاد شود بعد از طی کردن مراحل مذکور میله همزن بعد از هر ۵ ثانیه به صورت اتوماتیک بالا می آید و دوباره شروع به هم زدن می کند و در نهایت نتایج بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شود

 

مشکلات دستگاه های آنزیم سنج

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه روشن می شود اما لود نمی شود

  • دستگاه ارور می دهد

  • یکی از سنسورهای دما یا رطوبت کار نمی کند

  • موتور دستگاه فعال نمی شود

  • صفحه نمایش به صورت مربع یا خط چین شده

و..

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *