تعمیر الایمنت لیزری Easy Laser

تعمیر الایمنت لیزری Easy Laser

تعمیر الایمنت لیزری – تعمیر تخصصی برد الکترونیکی alignment تراز موتور – موتور های بزرگ برای اتصال به محور شفت نیاز به تراز دارد .

اهمیت تراز موتور

طبق آخرین تحقیقات ، پژوهشگران متوجه شدند که بیش از ۷۰ درصد مشکلات ناشی از ارتعاش در ماشین ها در اثر عدم تراز مناسب می باشد . تراز صحیح انتقال آرام و کارآمد نیرو از موتور به تجهیزات محرک را تضمین می کند.

تراز نامناسب موتور باعث ایجاد ارتعاش و بار زیاد روی یاتاقان و قطعات مکانیکی و.. می شود که در طول عمر تجهیزات دوار نقش به سزایی را ایفا می کند.

سایش ناهموار لاستیک ، لرزش فرمان ، ترمز ناهموار ، مصرف بیش از حد سوخت برخی از علائمی است که نشان می دهد خودرو شما نیاز به تراز چرخ داشته باشد.

معرفی دستگاه تراز لیزری laser alignment

دستگاه تراز لیزری ، عدم ناهماهنگی و تراز در جهت موازی ، زاویه دار و ترکیب این موارد را در جهت عمودی و افقی بررسی می کند .

عدم تراز در جهت موازی offset ، هنگامی رخ می دهد که خطوط مرکزی دو شفت موازی باشند اما در یک خط نباشند و عدم تراز در زوایای مختلف زمانی که موتور در یک زاویه نسبت به تجهیزات محرک قرار می گیرد رخ می دهد.

اگر یک خط فرضی از خط مرکزی موتور و خط مرکزی شفت تجهیزات رانده بکشید در صورت عدم تراز این دو خط  در امتداد یک خط مرکزی مشترک قرار می گیرند و متقاطع می شوند این عدم تراز و ناهماهنگی آسیب شدیدی به موتور و شفت تجهیزات محرک وارد می نمایند.

دستگاه تراز لیزری مجهز به دو سنسور گیرنده و فرستنده لیزر ، میله ، زنجیر و یک صفحه نمایش است .سنسور های دستگاه تراز لیزری روی شفت ، توپی کوبلینگ coupling hub ، فلایویل flywheel یا دیسک ترمز نصب می گردند.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *