تعمیر اسکنر های لیزری سه بعدی و دو بعدی

تعمیر اسکنر های لیزری سه بعدی و دو بعدی

تعمیر اسکنر های لیزری سه بعدی و دو بعدی – تعمیر تخصصی برد الکترونیکی انواع اسکنر های  لیزری در دیجی برد

بررسی اجمالی اسکنر های لیزری سه بعدی و دو بعدی

اسکنر لیزر سه بعدی یک تکنولوژی پیشرفته که از آن برای اندازه گیری ساختار هندسی برای ایجاد یک مدل سه بعدی دیجیتالی استفاده می شود. این فناوری پیشرفته در صنایع  نظیر: پزشکی ، صنعتی ، طراحی و.. به کار می رود.

این دستگاه قابلیت اسکن سه بعدی از اجسام محیط پیرامون ، بدون در نظر گرفتن ویژگی های سطح یا اندازه آن ها را دارد و با توجه به اینکه فرایند اسکن توسط لیزر انجام می شود برای ثبت دقیق ابعاد، جسم مورد آزمایش نیازی به تماس فیزیکی ندارد.

خصوصیات کاربردی تصویر سه بعدی

تصاویر سه بعدی یک ساختار هندسی از یک جسم در فضا می باشد که اغلب دارای سه مختصات  Y ،X و Z می باشد . تصاویر سه بعدی که به کمک لیزر اندازه گیری می شوند دارای هزاران نقطه داده ای می باشند .
این ابر نقطه ها هر یک مختصات همگن در جهت سه محور Y ،X و Z دارند اطلاعات دریافتی از این نقاط به کاربر این امکان را می دهد که مدل های دقیق دیجیتالی را طرحی کند.

کاربرد اسکنر لیزر سه بعدی

یکی از کاربرد های اسکنر لیزر سه بعدی در صنعت معماری و چاپ می باشد. بسیاری اوقات شرکت ها از داده های سه بعدی به دست آمده از اسکن محصولات استفاده می نمایند تا بتوانند محصولات مشابه را طراحی نمایند.
در نمونه های جدید این دستگاه با قابلیت چاپ سه بعدی مدل های ساختمان را می توان اسکن و در اندازه های مختلف چاپ نمود که این قابلیت در طراحی و معماری بسیار مفید می باشد.
اسکنر های سه بعدی در مهندسی معکوس تاثیر چشمگیری دارند برای مثال اگر جسمی دارید ولی ابعاد آن را ندانید این دستگاه با تابش پرتوی لیزر مقیاس دقیقی از مختصات جسم ارائه می دهد. با این ویژگی شرکت های طراحی بدون داشتن نقشه می توانند نحوه بازسازی ساختمان را قبل از هزینه تعیین نمایند.

نحوه عملکرد اسکنر لیزری سه بعدی

در اولین مرحله این دستگاه شروع به اسکن کردن شی مورد نظر می پردازد که برای دستیابی به یک اندازه گیری دقیق از مثلثات هندسی استفاده می گردد در این روش دوربین در راس بالای مثلث ، scanner لیزر به عنوان راس دوم و جسم مورد نظر به عنوان راس سوم تحلیل می گردد.
با تابش پرتو لیزر یک بار سطح مقطع جسم مورد نظر را اسکن می کند سپس لیزر از سطح مقطع به سمت بالا حرکت می کند و تمام ابعاد را محاسبه می نماید در این مرحله داده ها به رایانه منتقل می شود وبا نرم افزار طرح مورد نظر ایجاد می شود.
درscanner لیزری پیشرفته نظیر تی ایکس ۸ در طول انتشار پرتو لیزر میلیون ها نقطه در صفحه نمایشگر کامپیوتر نقش می بندد.

مزیت های دستگاه اسکنر لیزری سه بعدی و دو بعدی

برای اطمینان از تولید صحیح محصولات صنعتی می توان از این نوع scanner استفاده نمود در واقع می توان قبل از تولید خطاهای احتمالی در خط تولیدی یک کالا را آنالیز و رفع نمود.
ایجاد نمونه قبل از تولید محصول یا طراحی ساختمان کمک شایانی به کاهش هزینه مواد اولیه در هر صنعتی می باشد که از قابلیت های این دستگاه  می باشد

 

مشکلات اسکنر های لیزری

  • یکی از پرتوهای لیزر از کار افتاده است

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه ارور می دهد

  • مقیاس و یا شکل اندازه گیری شده درست نیست

  • دستگاه به کامپیوتر متصل نمیشود

  • قسمت اسکنر با کنترلر ارتباط نمی گیرد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *