تعمیر ECU و کنترلر ماشین آلات معدن

تعمیر ECU و کنترلر ماشین آلات معدن

تعمیر ECU و کنترلر ماشین آلات معدن GHH DUMPER – تعمیر برد الکترونیکی ECU ماشین سنگین معدن در کلینیک تخصصی Digi -board

صنعت معدن

مواد معدنی گران بها نظیر : طلا ، مس ، نقره ،… در صنعت معدن اکتشاف و استخراج می شود . امروزه مواد معدنی مانند : آهن ، لیتیوم ، مولیبدن اجزای جدای ناپذیر خودرو ها ، رایانه ها ، وسایل الکترونیکی مورد استفاده در زندگی روز مره هستند.

از آنجا که صنعت معدن برای زندگی مدرن بسیار حیاتی است تولید تجهیزات معدن، ماشین آلات سنگین جهت استخراج معدن برای نیاز های خاص و عملیات سطحی یا زیر زمینی یک تجارت business پر رونق است.

بررسی اجمالی استخراج مواد معدنی

معمولا برای استخراج مواد معدنی مرحله اول شامل حفاری یا انفجار جهت حذف مواد اضافی از محل معدن است در مرحله بعدی انتقال زباله های ناشی از حفاری یا انفجار به وسیله ماشین آلات سنگین معدن به محل پردازش یا منطقه زباله است و مرحله آخر فرایند تولید که شامل : آسیاب ، جداسازی ، پالایش و ذوب سنگ معدن یا سایر محصولات در کارخانه و تبدیل آن به محصول نهایی می باشد.

برای استخراج مواد معدنی غیر سوختی از روش و تکنیک های استخراج سطحی استفاده می شود یک از این تکنیک ها استخراج روباز است که با ایجاد یک گودال بزرگ در زمین معدن چیان مواد مورد نیاز را استخراج می کنند.

مواد معدنی ، سنگ معدن و سایر موادی که در اعماق زمین قرار دارند از تجهیزات معدن جهت استخراج زیر زمینی نظیر : فرایند های خودکار ، استفاده از وسایل نقلیه برای حفظ ایمنی  کارکنان معدن بهره می گیرند.

تجهیزات و ماشین آلات سنگین جهت عملیات معدن کاری سطحی یا زیر زمینی شامل : کامیون های بزرگ معدن ، بیل های هیدرولیک مخصوص معدن ، دکل های حفاری دوار و مته های سنگی، لودر های چرخ بزرگ و… است.

تجهیزات  و ماشین آلات سنگین معدن

کامیون های مخصوص معدن لاستیک های بسیار بزرگی دارند تا بار های سنگین را در زمین های ناهموار که در اطراف معادن سطحی یافت می شوند را تحمل کنند.

بیل های معدنی که امروزه بیل مکانیکی نامیده می شوند که عمدتا دارای پایه ای با ریل هستند که یک کابین چرخان در بالای آن قرار دارد همچنین یک بازوی مفصلی بیل را نگه می دارد که اپراتور آن را از داخل کابین کنترل می کند.

دکل های حفاری که سوراخ هایی را در میان سنگ یا خاک ایجاد می کنند که دارای دو نوع مته چرخشی یا چکش می باشند.

ECU کامیون و ماشین آلات سنگین

ECU یک واحد کنترل الکترونیکی ارتقا یافته است که کنترل موتور و سایر قطعات سیستم را فراهم می کند که در کامیون و ماشین آلات سنگین و سبک به کار گرفته می شود.

این تراشه الکترونیکی تمام عملکرد موتور و تجهیزات جانبی را مورد بررسی قرار می دهد که مصرف سوخت بهینه ای را برای وسیله نقلیه به همراه دارد.

کامیون کمپرس معدن

کامیون کمپرس یا dump truck برای حمل و جا به جایی موادی نظیر : شن ، ماسه و زباله های حفاری در صنعت معدن و عمران مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کمپرس توسط یک هیدرولیک عمودی جلوی بدنه یا یک هیدرولیک افقی بین ریل های قاب بالا می رود که در پشت کامیون قرار دارد.

کامیون کمپرسی از نوع transfer یک تریلر جداگانه را به همراه محفظه بار متحرک می کشد که قابلیت انتقال شن ، ماسه ، آسفالت ، برف و.. را دارد .

برای انتخاب یک کامیون کمپرس عوامل مختلفی نظیر : نوع پیشرانه یا گربکس( که به دو صورت دستی و اتوماتیک می باشد.) ، ظرفیت مورد نیاز برای حمل بار، ویژگی قدرت مانور و برخی دیگر از جزئیات باید لحاظ شود.

یک از برند های معتبر تولید ماشین آلات سنگین کارخانه CAT است که کامیون و کمپرس های مناسب با معدن را تولید می کند که با کمپرس Granite کمپرس قدرتمند  کارخانه MACK ساخت ایالت متحده آمریکا رقابت می کند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *