تعمیر کامپیوتر گیربکس فورد رنجر FORD RANGER

تعمیر کامپیوتر گیربکس فورد رنجر FORD RANGER

تعمیر کامپیوتر گیربکس فورد رنجر FORD RANGER – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی انواع گیربکس در کلینیک دیجی برد صورت می گیرد.

بررسی اجمالی گیربکس

گیربکس یک قسمت مهم در سیستم نقل و انتقال خودروها است که وظیفه انتقال گشتاور (نیروی چرخش) از موتور به چرخ‌ ها را بر عهده دارد. این سیستم برای انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها در شرایط مختلف رانندگی، افزایش سرعت، یا کاهش سرعت به کار می‌رود. گیربکس ها می‌ توانند به صورت دستی یا اتوماتیک باشند.

در گیربکس های دستی برای تغییر دنده، اغلب از یک سیستم کلاچ استفاده می‌ شود. کلاچ هنگام تغییر دنده به وسیله راننده فشرده شده و اتصال بین موتور و گیربکس قطع می‌ شود ، اما در گیربکس های اتوماتیک بدون نیاز به دخالت دستی راننده تغییر دنده انجام می‌ دهد. سیستم کنترل خودرو تصمیم‌ گیری‌ ها را بر اساس شرایط رانندگی و تنظیمات انجام می‌ دهد.

گیربکس ها برای بهینه‌ سازی عملکرد خودرو در شرایط مختلف و برای افزایش کارایی و سوخت‌ رسانی به کار می‌ روند.

نقش کامپیوتر گیربکس

کامپیوتر گیربکس یا واحد کنترل گیربکس در خودروها نقش مهمی در بهینه‌ سازی عملکرد و کارایی گیربکس ایفا می‌ کند. این کامپیوتر به صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک تغییرات در دنده‌ ها و نسبت‌ های گیربکس را مدیریت می‌ کند.

کامپیوتر گیربکس با استفاده از سنسور ها و دستگاه‌ های مختلف، شرایط مختلف رانندگی نظیر : دما ، شیب جاده ، فشار گاز و … را تشخیص می‌ دهد.

در خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک، کامپیوتر گیربکس نقش مهمی در کنترل کلاچ (اتصال و قطع اتصال موتور به گیربکس) دارد. این کنترل به تغییر دنده‌ ها و تطابق آن‌ ها با سرعت خودرو کمک می‌ کند.

معرفی کوتاه خودرو فورد رنجر FORD RANGER

فورد رنجر  یکی از خودروهای پیک‌ آپ محبوب شرکت فورد است که در بازار خودروهای نیمه سنگین و پیک‌آپ‌ ها جایگاه ویژه‌ ای دارد. این خودرو دارای ظاهری جذاب و قدرتمند، همچنین امکانات و ویژگی‌ های فنی متعددی است که آن را برای مصارف مختلف مورد توجه قرار داده است که مجهز به گیربکس اتوماتیک یا دستی بسته به نیاز شما می باشد.

RENGER ، در سال ۲۰۱۵ به دو صورت بنزینی و دیزل به بازار خودرو سازی معرفی شد، موتور های بنزینی آن معمولاً دارای حجم ۲.۵ یا ۳.۵ لیتر بوده و موتور های دیزلی آن حجمی بین ۲.۲ تا ۳.۲ لیتر دارد. امکانات ایمنی این خودرو قدرتمند نظیر : کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز ABS ، کیسه هوا برای راننده و سرنشینان و … می باشد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *