تعمیر ای بی اس ESP ABS بنز S500 – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی ABS ای بی اس انواع خودرو ها در کلینیک تخصصی دیجی برد زیر نظر کارشناسان با تجربه صورت می گیرد.
سیستم ABS ، از قفل شدن چرخ ها حین ترمز شدید جلوگیری می کند. فناوری ABS به منظور افزایش ایمنی در خودرو های امروزی به کار می رود .
اجزای اصلی سیستم ABS شامل : سنسور سرعت ، شیر ، پمپ ، سوپاپ و ECU می باشد . از آنجایی که پمپ ها با مایع هیدرولیک پر می شوند در هنگام ترمز به درام ترمز یا کالپر فشار وارد می کنند .
در ترمز استاندارد بدون سیستم ABS ، هنگامی که راننده پدال ترمز را می گیرد لنت های ترمز محکم روی دیسک چرخ ها فشار وارد می کند و منجر به قفل شدن چرخ ها می گردد که در سرعت های بالا خودرو با خطر واژگونی روبرو می گردد.
در سیستم ABS هنگامی که ترمز را فشار می دهید سنسورها سرعت کاهش چرخ ها را دنبال می کنند و به محض اینکه یکی از چرخ ها در آستانه قفل شدن قرار می گیرد سیگنالی را به واحد کنترل الکترونیکی ECU ارسال می کنند ECU تا حدی فشار اضافی لنت های ترمز را از طریق دریچه ها و پمپ ها آزاد می کند و به چرخ اجازه می دهد به چرخش خود ادامه دهد.
سیستم ترمز ضد قفل یا ABS با اعمال فشار مناسب برای توقف خودرو ، فاصله ترمز را کاهش و از سایش لاستیک ها ، جلوگیری می کند.
در شرایط مختلف افراد در آن سوی ABS
ESP یک فناوری ایمنی پایداری الکترونیکی است که با هدف بهبود پایداری در اکثر خودرو های مدرن به کار می رود که از لغزش غیر قابل کنترل تایر ها جلوگیری می کند. در صورتی که سیستم ESP فعال گردد به طور خودکار ترمز های جداگانه ای را اعمال می کند تا به هدایت وسیله نقلیه کمک کند.
سیستم ESP ، چندین فناوری نظیر :سیستم ترمز ضد قفل ABS ، کنترل کشش TCS را کنترل می کند تا شرایط یک رانندگی ایمنی را فراهم کند.
سنسور های نصب شده در خودرو ، اطلاعات کلیدی را به واحد کنترل ESP منتقل می کند، هنگامی که شتاب جانبی از چسبندگی لاستیک موجود با سطح جاده فراتر می رود، و منجر به از دست دادن کنترل جهت یا لغزش می شود، سیستم ESP وارد عمل می شود و قدرت موتور را کاهش می دهد تا خودرو را به مسیر مورد نظر هدایت کند.
سیستم ESP ، در دو محور جلو و عقب خودرو تعبیه می گردد که انواع لغزش چرخ جلو Understeer و لغزش چرخ عقب Oversteer را پشتیبانی می کند.
خودرو بنز S500 ، ششمین نسل کلاس S ، محصول شرکت خودرو سازی آلمان در سال ۲۰۱۴ می باشد. نوع بدنه این خودرو سدان بزرگ مجلل و محور محرک آن دیفرانسیل عقب است.
S500 قدرتی معادل ۴۵۵ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر دارد . شتاب این خودرو ۴.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است همچنین مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی ۹.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد.در بنز S500 سیستم های هوشمندی نظیر : کروز کنترل ، کنترل ایستایی در سر بالایی ، کنترل کشش ، کنترل پایداری ، کنترل سرعت در سرازیری ، کروز کنترل هوشمند و… تعبیه شده است .