تعمیر انواع میگر هیوکی HIOKI

تعمیر-تخصصی-تستر-عایق-میگر-برند-هیوکی-HIOKI-مدل-3453

تعمیر انواع میگر هیوکی HIOKI

تعمیر انواع میگر هیوکی HIOKI – تعمیر تخصصی برد و قطعات الکترونیکی میگر تستر عایق در کلینیک تخصصی دیجی برد صورت می گیرد.

شرح اجمالی میگر Megger

میگر یا تستر عایق ، جهت اندازه گیری مقاومت عایق ها در شرایط سخت صنعتی به کار می رود همچنین در برخی موارد تست جریان نشتی عایق را به عهده دارد.

این دستگاه با اعمال ولتاژ بالا ، مقاومت عایق را مورد آزمایش قرار می دهد. میگر تقریباً وسیله‌ ای شبیه به مولتی‌ متر است که مقاومت را اندازه‌ گیری می‌ کند،

میگر به عنوان یک تجهیز صنعتی ، جهت تست عایق برای بررسی شرایط نگهداری در تجهیزات الکترونیکی ، اندازه گیری مقاومت کابل‌ ها، موتور ها، ترانسفورماتور ها، ژنراتور ها و سایر تجهیزات الکتریکی و … نقش پررنگی را ایفا می کند.

اجزای اصلی میگر شامل : ژنراتور DC ، دسته میل لنگ ، کلاچ ، سیم پیچ های اولیه و ثانویه ، ترمینال ورودی X ، Y می باشد.

برخی از تسترهای عایق عملکردهای اضافی مانند اندازه گیری PI و DAR را ارائه می دهند. شاخص پلاریزاسیون توانایی عایق برای بازیابی پس از تست تنش ولتاژ بالا را نشان می دهد، در حالی که نسبت جذب دی الکتریک توانایی عایق را برای نگه داشتن بار الکتریکی در طول زمان اندازه گیری می کند.

تستر های عایق معمولاً دارای یک عملکرد تخلیه خودکار هستند که می تواند پس از اتمام اندازه گیری مقاومت عایق، ولتاژ باقیمانده در دستگاه یا سیستم تحت آزمایش را با خیال راحت تخلیه کند. این قابلیت‌ ها به تکنسین‌ ها اجازه می‌ دهد تا وضعیت عایق الکتریکی را ارزیابی کنند، عیوب یا ضعف‌ های احتمالی را شناسایی کنند، از رعایت استانداردهای ایمنی اطمینان حاصل کنند و تعمیرات پیشگیرانه را روی سیستم‌ ها و تجهیزات الکتریکی انجام دهند.

خصوصیات بارز میگر یا تستر عایق

تست مقاومت عایق با استفاده از میگر یا تستر عایق می‌ تواند به شناسایی مشکلات عایقی در سیستم‌ های الکتریکی کمک کند که ممکن است منجر به حوادث خطرناکی مانند شوک الکتریکی یا حریق شوند. با شناسایی و رفع این مشکلات، احتمال وقوع حوادث کاهش می‌ یابد همچنین تست مقاومت عایق به مدت مناسب می‌ تواند به حفظ و طولانی کردن عمر تجهیزات الکتریکی کمک کند. مشکلات عایقی می‌ توانند باعث خرابی و آسیب به تجهیزات شوند که میگر یا تستر عایق این مشکلات را به طور مستقیم شناسایی می‌ کنند و از ایجاد آسیب به تجهیزات جلوگیری می‌ کنند.

استفاده از میگر یا تستر عایق به تضمین رعایت استانداردهای الکتریکی و ایمنی کمک می‌ کند. این استانداردها برای حفظ ایمنی در محیط‌ های الکتریکی تعیین شده‌ اند و تست مقاومت عایق یکی از روش‌ های ارزیابی ایمنی است.

مشکلات رایج دستگاه های میگر

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه خروجی ولتاژ ندارد

  • ولتاژ خروجی نوسان دارد و یا کمتر و بیشتر است

  • اندازه گیری دستگاه مشکل دارد

  • نمایشگر دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه به دستی بالا نمی آید

  • دستگاه مشکل کالیبره نشدن دارد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *