دستگاه پارتیکل کانتر هوا

دستگاه پارتیکل کانتر هوا

دستگاه پارتیکل کانتر هوا- تعمیر تخصصی  برد الکترونیکی دستگاه Particle counter لیزری که در صنایع مرتبط با Clean room به کار می رود.

معرفی دستگاه پارتیکل کانتر Particle counter

دستگاه سنجش ذرات Particle counter ، نقش مهمی در نظارت ، طبقه بندی ، تشخیص منابع آلاینده در عملیات اتاق تمیز ایفا می کنند. کنترل ذرات موجود در هوا برای صدور گواهینامه ISO اتاق ها ، مناطق و فضاهای تمیز ضرورت دارد.

دستگاه Particle counter ذرات فیزیکی را شناسایی و شمارش می کند. این دستگاه به سه دسته جامد ، مایع و aerosol آئروسل موجود هستند که در صنایع مرتبط با Clean room بهتر است از دستگاه aerosol استفاده نمود.

شمارنده ذرات آئروسل بر اساس پراکندگی و مسدود کردن نور عمل می کند. یک جریان آئروسل از طریق یک محفظه منبع نور ، لیزر ایجاد می گردد .

شمارش گرهای  ذرات از یک منبع نور لیزر-دیود ، اپتیک جمع آوری جهت تشخیص ذرات استفاده می کنند. مجموعه optics نور را روی یک دیود متمرکز می کند و انفجار های نور را به پالس های الکترونیکی متناسب با ذرات تبدیل می کنند. این پالس ها شمارش می شوند و دامنه آن ها برای تعیین اندازه ذرات اندازه گیری می شوند.

تست فیلتر هوا در هنگام نشتی ، تست استاندارد برای نظارت طولانی مدت و ثبت داده ها ، تست نشت فیلتر و… از کاربرد های دستگاه particle counter در صنایع گوناگون است.

 

دستگاه پارتیکل کانتر برند MET ONE

دستگاه Particle counter برند MET ONE مطابق با استاندارد جهانی ISO 14644 جهت نظارت بر پاکیزگی هوا و شمارش ذرات معلق در هوا تولید و به صورت دستی و از راه دور Remote با عملیات استاندارد SOP ادغام می شود .

شمارش گر ذرات MET ONE در مدل ۳۴۰۰ یک صفحه نمایشگر رنگی TFT دارد که در پانل جلویی دستگاه تعبیه شده است .

لوازم و تجهیزات جانبی MET ONE 3400 شامل : باتری قابل شارژ ، آداپتور برق AC ، سه پایه ، نگهدارنده isokinetic probe holder ، آنتن Wi-fi و.. می باشد.

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *