تعمیر ECU ای سی یو نیسان تیانا

تعمیر ECU ای سی یو نیسان تیانا

تعمیر ECU ای سی یو نیسان تیانا تعمیر کلیه ایسیو های نیسان تعمیرات ECU های روز دنیا در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد

ای سی یو ( ECU )  چیست؟

با قرار گرفتن انژکتور در اتومبیل‌های امروزی قطعات الکترونیکی دیگری نیز با آن در سیستم کنترلی اتومبیل به وجود آمدند. ECU یکی از مهمترین قطعات الکترونیکی است که نقش هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهده دارد.

ECUمخفف Electronic Control Unit یا واحد کنترل الکترونیک می باشد و این سیستم همچنین به عنوان یک هدایت کننده در این ماشین ها و همچنین به عنوان مغز آنها شناخته می شود .
امروزه موتورهای انژکتوری نقشی بسیار اساسی در موفقیت صنایع خودروسازی ایفاء می‌نمایند و کیفیت و قابلیتهای آن، درصد کارایی خودرو را نشان می‌دهد .همانطور که می‌دانیم کنترل کننده موتورهای انژکتوری ، بردی الکترونیکی به نام ECU می‌باشد .

ای سی یو ECU در دنیای مدرن خودروها نقش مهمی را بر عهده دارد ؛ و در واقع کارایی این بخش تعیین کننده کیفیت یک موتور و در ابعادی دیگر کیفیت خودرو خواهد بود؛ بدین معنی که هرچقدر ای سی یو ECU یک موتور بهتر طراحی شده باشد ، آن موتور کیفیت بهتری خواهد داشت.

معرفی خودرو  نیسان تیانا:

نیسا تینا خودرویی است که برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۳ و در ژاپن رونمایی شد. نسل اول این خودرو در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ به تولید می‌رسید اما نسل دوم آن‌ که نسبت به گذشته کمی کوچک‌تر شده بود، در سال ۲۰۰۹ معرفی شد.هرچند برای تینا در بازارهای جهانی سه نوع پیشرانه مختلف درنظر گرفته شده اما نمونه‌های وارداتی این خودرو عموماً از پیشرانه‌ای شش سیلندر ۲.۵ لیتری (این مدل با نام ۲۵۰XV مشهور است) با توانایی تولید ۱۸۲ اسب‌بخار و گشتاور ۲۲۸ نیوتن‌متر بهره می‌برد.این موتور که مجهز به سیستم متغیر زمان‌بندی سوپاپ‌هاست، نیروی تولیدی خود را به محور جلو منتقل می‌کند. در این مدل، مصرف سوخت ترکیبی خودرو در حدود ۹.۵ لیتر است که با درنظر گرفتن باک ۷۰ لیتری آن دیگر جای نگرانی نیست.بر روی تینا، اخرین نسل گیربکس‌های پیشرفته نیسان و همان  CVTهای معروف نصب شده است. البته این گیربکس قابل تعویض با نمونه‌های ۶سرعته دستی نیز هست.

 

مشکلات احتمالی ای سی یو ECU  نیسان تیانا:

  • سوختن قسمتی از برد به علت از بین رفتن یکی از آی سی های ایسیو

  • مشکل سنسور دریچه گاز (TPS)

  • مشکل جرقه نزدن در شمع‌ها

  • مشکل پاشش یک یا چند انژکتور

  • روشن نشدن پمپ بنزین

  • نداشتن چراغ چک

  • مشکل تشخیص یکی از سنسورها

  • و …

تعمیر ECU ای سی یو نیسان تیانا

مشخصات فنی ECU ای سی یو نیسان تیانا:

A56-D19 E8Z 2410

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *