تعمیر ECU ایسیو پژو ۲۰۰۸

تعمیر ECU ایسیو پژو ۲۰۰۸

تعمیر ECU ایسیو پژو ۲۰۰۸- تعمیر واحد کنترل الکترونیکی ECU PEUGEOT

شرح مختصری از ECU

ECU واحد کنترل الکترونیکی به عنوان مغز یک وسیله نقلیه عملکرد موتور را ارزیابی می کند و در موقعیت های مختلف رانندگی ترکیب سوخت و هوا را تعیین می نماید همچنین در مصرف بهینه سوخت نقش به سزایی را ایفا می نماید.

واحد ECU تمام عملکرد هایی نظیر : فرمان ، موتور ، تهویه مطبوع ، قفل درها ، کیسه هوا ، سیستم تعلیق و … را کنترل و تنظیم می نماید. در برخی از خودرو های امروزی بیش از ۱۰۰ ECU وجود دارد.

ECU اطلاعات ورودی را از حسگر های متعدد تعبیه شده در خودرو دریافت می کند برای مثال هنگام برخورد خودرو با یک مانع اطلاعات مورد نیاز ECU برای فعال نمودن ترمز اضطراری از رادار های جلو خودرو دریافت می گردد.

 

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

رابطه ECU با مصرف بهینه سوخت

به طور کلی یک تزریق سوخت بهینه ، به میزان مناسب مخلوط اکسیژن و سوخت بستگی دارد در صورتی که اکسیژن به اندازه کافی نباشد تمام سوخت نمی سوزد در نتیجه قدرت موتور کاهش می یابد. با توجه به نظر کارشناسان ، نسبت یک احتراق بهینه ۱۴.۷ به ۱ است یعنی برای احتراق یک گرم بنزین به ۱۴.۷ گرم هوا نیاز دارد

کنترل تزریق سوخت توسط  پردازنده های موجود دز ECU امکان پذیر می باشد. سنسور های ورودی ECU شامل  : سنسور فشار مطلق Manifold ، سنسور دما مایع خنک کننده Coolant ، و سنسور میل لنگ و میل بادامک Crankshaft است.

سنسور فشار Manifold  ، در سیستم الکترونیکی موتور احتراق داخلی اطلاعات مربوط به تراکم هوا ، چگالی و نسبت جرم را در اختیار ECU قرار می دهد.

 

مشکلات ای سی یو پژو ۲۰۰۸

  • خودرو چراغ چک ندارد

  • ایسیو به دیاگ متصل نمی شود

  • مشکل در دریچه گاز و پدال گاز

  • خطا در یکی از شیرهای برقی

  • یکی از انژکتور یا کویل ها کار نمی کند

  • پمپ بنزین فعال نمی شود

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *