تعمیر ECU ایسیو بی ام و سری ۶

تعمیر ECU ایسیو بی ام و سری ۶

تعمیر ECU ایسیو بی ام و سری ۶. تعمیر تخصصی ایسیو ECU ای سی یو انواع بنز بی ام و لکسوس تویوتا کیا هیوندای در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

بررسی بی ام و سری ۶

سری ۶ گرن کوپه جدید ترین و البته گرانترین مدل بی ام و بوده که در تعداد محدود به بازار داخلی راه یافت است. این خودرو در کلاس اتومبیل های کوپه چهار درب جای می گیرد و کابین آن فقط برای نشستن چهار سرنشین در نظر گرفته شده است.طراحی جذاب و اسپرت در کنار قابلیت های فنی و همچنین انبوه تجهیزات و امکانات رفاهی از جمله محاسن این مدل منحصر بفرد است.و البته با وجود هندلینگ و فرمان پذیری قابل توجه کمی وزن و ابعاد آن در پیچ ها مشکل ساز است.

ECU چیست

ECU یا کامپیوتر خودرو قطعه ای الکترونیکی است به معنای واحد کنترل الکترونیکی (Electronic Control Unit) که وظیفه‌اش کنترل و هماهنگی بخش های مختلف یک خودروی انژکتوری می باشد. هر ECU دارای تعدادی سنسور می باشد که در قسمت های مختلف خودرو و موتور قرار داشته و اطلاعاتی را در رابطه با نحوه کارکرد خودرو به ECU مخابره می نماید. همچنین برخی سنسورها نیز با دستور مستقیم کامپیوتر خودرو عمل کرده و در صورتی که کامپیوتر درست کار نکند، این سنسور ها از کار خواهند افتاد. هر چه تعداد این سنسورها بیشتر باشد، مسلما کامپیوتر درک بهتری از شرایط موتور پیدا کرده و می تواند شرایط بحرانی کارکرد موتور را بهتر تشخیص دهد.

 

 

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

 

قسمت های مختلف هر ECU

هر کامپیوتر خودرو از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاصی را در کنترل خودرو بر عهده دارند. به طور معمول هر کامپیوتر خودرو از قسمت های مبدل های آنالوگ به دیجیتال، خروجی های دیجیتال سطح بالا، مبدل های دیجیتال به آنالوگ، کاندیشنر سیگنال و میکرو چیپ ارتباطی می باشد. این بخش های مختلف کامپیوتر خودرو با هماهنگی یکدیگر وظیفه کنترل و چک کردن سنسورهای مختلف خودرو را دارا می باشند.

این خودرو دارای ۸ سیلندر دارای دو ایسیو است.یک ایسیو ۴ سیلندر چپ و یک ایسیو ۴ سیلندر چپ را کنترل می کنند و با هم از طریق شبکه در ارتباط هستند.

مشخصات فنی BMW 650

موتور ۸ سیلندر ۳۲ سوپاپه
حجم موتور ۴۳۹۵ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل عقب
حداکثر قدرت ۴۴۹ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۸ دنده خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۴.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت

مشکلات متداول ECU بی ام و ۶۵۰

  • خاموش کامل است چراغ چک ندارد

  • مشکل سنسور اکسیژن

  • مشکل سنسور دمای آب

  • پاشش سوخت ندارد

  • شمعها جرقه ندارند

  • مشکل پدال یا دریچه گاز

  • خطای یکی از سنسورها

  • مشکل در واترپمپ

مشخصات فنی ECU ایسیو BMW 650

۰ ۲۶۱ S08 648

تعمیر ECU ایسیو سری ۶

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *