تعمیر ABS هیوندای توسان

تعمیر ABSهیوندای توسان

تعمیر ABSهیوندای توسان– تعمیر تخصصی سیستم ABS  هیوندای در دیجی برد

تاریخچه سیستم ABS

اولین سیستم های ترمز ضد قفل در سال ۱۹۵۰ توسط شرکت انگلیسی دانلوپ برای استفاده حمل و نقل هوایی به کار گرفته شد که به نوع خود تاثیر چشمگیری در صنعت حمل و نقل داشته است.

این سیستم هیدرولیکی مسافتهای توقف هواپیما هنگام فرود و خطر قفل شدن چرخ  حتی در فصل زمستان و ترکیدن لاستیک را به طرز چشمگیری کاهش می دهد واین مسئله متخصصان خودرو را به طراحی این سیستم برای خودروهای مدرن تشویق نمود.

اولین خودرو جاده ای مجهز به سیستم ABS جنسن در سال ۱۹۶۶می باشد که از سیستم ضد قفل برای بهبود مسافت توقف استفاده می شد که البته سیستم هیدرولیک ضعیف خودرو و گران بودن سبب شد که در صنعت خودروسازی موفقیj چندانی را به ارمغان نیاورد.

به تدریج در سال های دهه ۷۰ تا ۱۹۸۰ شرکت های خودروسازی مطرح دنیا  توانستند مشکلات قطعه الکترونیکی ABS  را رفع نماید و قطعات استانداردی از سیستم ضد قفل ارائه دهند البته کمپانی فورد با عرضه خودرو اسکورپیو در سال ۱۹۸۵ سیستم ABS استاندارد را تا آن زمان طراحی نمود.

بخش مهمی از تجهیزات ایمنی هر خودرویی می باشد. ABS یک وسیله الکترونیکی جهت تشخیص و جلوگیری از قفل شدن چرخ های وسیله نقلیه می باشد البته این یک تعریف کلی و ساده از این ماژول می باشد و به طور کلی به کنترل وسیله نقلیه هنگام ترمز در شرایط مختلف کمک می نماید.

در چرخ های وسیله نقلیه سنسور تعبیه شده که تعیین کننده قفل شدن چرخ در هنگام ترمز می باشد به محض اینکه یک چرخ در آستانه قفل شدن قرار گرفت دریچه هیدرولیک باز شده و فشار ترمز تا حدی کاهش می یابد.

سیستم  ABS چگونه کار می کند؟

سیستم ABS از یک سنسور برای تشخیص زمان چرخش چرخ  استفاده  می نماید اگر سنسور در کسری از زمان سیگنالی از کند بودن چرخی در چرخش هنگام ترمز دریافت نماید بلافاصله با  فعال نمودن  شیر تخلیه ،فشار ناشی از ترمز را کاهش می دهد تا  راننده بتواند وسیله نقلیه را کنترل نماید و شرایط ایمنی را برای راننده و سرنشینان ایجاد نماید.

اگر سیستم ABS خودرو شما دچار نقص فنی شود بلافاصله چراغ هشدار چشمک میزند که از مشکلات رایج ABS خرابی سنسور می باشد که تمام این موارد در مجموعه دیجی برد قابل تعمیر می باشد.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *