تعمیر ABS ای بی اس لکسوس RX 350

تعمیر ABS ای بی اس لکسوس RX 350

تعمیر ABS ای بی اس لکسوس.تعمیر تخصصی ABS ای بی اس و سیستم های پایداری ESP انواع لکسوس بی ام و بنز پورشه آئودی تویوتا هوندا هیوندای کیا مزدا نیسان میتسوبیشی

سیستم ABS ترمز ضد قفل

ترمز  ABS در بیان ساده دستگاهی الکترونیکی است که در هنگام ترمزگیری با کنترل فشار (قطع و وصل کردن فشار) هیدرولیک در کسری از ثانیه ارتباط لنت با دیسک یا کاسه را برقرار و قطع می کنند و تکرار سریع و مداوم این عمل باعث از میان رفتن حالت بلوکه کردن یا قفل کردن ترمزها می‌شود .

اهمیت این گونه ترمزها نیز بیشتر در سطوح خیس و لغزنده یا ترمزگیری در سرعت‌های بالا بیشتر نمایان می‌شود .وقتی  به علت ترمز ناگهانی ، چرخ ها قفل شوند دیگر خودرو فرمان پذیر نیست ولی در ترمز های ABS چرخ ها قفل نمی شود  چرا که لنت ها بصورت اتوماتیک به تعداد دفعات زیاد و بازه های زمانی کم ، قطع و وصل می شوند و راننده می تواند با کنترل فرمان جهت خود را تغییر دهد.

عملکرد سیستم ESP

این سیستم متکی به خودش نیست و از وسایل دیگری هم برای کنترل پایداری خودرو استفاده می کن. نمونه ای از این سیستم های دیگر مورد استفاده، سیستم ترمز ABS اشاره کرد. سنسور مورد استفاده در خودرو برای سیستم کنترل پایداری دقیقا در مرکز خودرو واقع شده است. برای متوجه شدن عملکرد ESP ابتدا با اصطلاح yaw آشنا شوید. yaw به معنای کنترل حرکات چرخشی حول محور قائم می باشد. از این واژه بیشتر در صنایع دریانوردی استفاده می شود.

اگر سنسور جایگذاری شده در وسط خودرو این انحرافات حول محور قائم یا z را حس کند در کسری از ثانیه به کامپیوتر خودرو اطلاع می دهد و در این لحظه سیستم ESP عمل می کند. اولین قدم ESP در کنترل این است که لنت ترمز تمامی چرخ ها را در دست می گیرد و در ادامه میزان گاز ورودی را کنترل می نماید تا سرعت پایین بیاید. در واقع سنسور های این سیستم دائما اختلاف زوایا بین خودرو و میزان چرخش را حساب می کند و به کامپیوتر خودرو اطلاع می دهد و رایانه بهترین تصمیم را در زمینه کنترل ماشین می گیرد. طبق تحقیقات انجام شده با استفاده از سیستم ESP تاکنون ۳۰ درصد از تصادفات کاسته شده. علت روشن شدن چراغ ESP هم هنگام لیز خوردن همین فعال شدن سیستم کنترل پایداری خودرو می باشد.

 

مشکلات ای بی اس و ESP لکسوس

  • ارور در بخش یکی از شیرهای برقی

  • ارور در بخش یکی از سنسورهای فشار

  • ارور در بخش پمپ موتور ای بی اس

  • مشکل در بخش یکی از سنسورهای چرخ ها

  • مشکل در شبکه CAN

  • مشکل در سنسور YAW

  • مشکل در G سنسور

  • و…

تعمیر ABS ای بی اس لکسوس RX 350

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *