تعمیر یونیت ABS و ESP سوناتا

تعمیر یونیت ABS و ESP سوناتا

تعمیر یونیت ABS و ESP سوناتا تعمیر ترمز دستی برقی  در این یونیت.تعمیر تخصصی یونیت ABS ای بی اس و ESP ای اس پی کیا هیوندای لکسوس تویوتا بنز بی ام و در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

هیوندای سوناتا ۲۰۱۶

هیوندای سوناتا LF از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲۳۵۹ سی‌سی با سیستم پاشش سوخت چند نقطه‌ای MPI بهره می‌برد. این پیشرانه می‌تواند حداکثر قدرت ۱۷۱ اسب‌ بخار در دور ۶۰۰۰ و حداکثر گشتاور ۲۲۶ نیو‌تن‌ متر در دور ۴۰۰۰ را تولید کند. این قدرت و گشتاور از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی به محور جلوی سوناتا منتقل می‌شود.

هیوندای سوناتا با وزن ۱۴۹۰ کیلوگرم در زمان ۹.۹ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر می‌رساند و قادر است در نهایت به ۲۰۵ کیلومتر در ساعت سرعت برسد. همچنین این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۵ در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی میزان ۸.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

سیستم ESP پایداری

در خودروهای جدید سیستم ABS با سیستم ESP همراه شده و این امکان را به راننده می دهد تا در هنگام از کنترل خارج شدن خودرو از مسیر ، با تغییر فشار بر روی چرخها دوباره کنترل خودرو  را به دست گیرد.

سیستم ABS ترمز ضد قفل

ترمز  ABS در بیان ساده دستگاهی الکترونیکی است که در هنگام ترمزگیری با کنترل فشار (قطع و وصل کردن فشار) هیدرولیک در کسری از ثانیه حداقل ۱۰ بار ارتباط لنت با دیسک یا کاسه را برقرار و قطع می کنند و تکرار سریع و مداوم این عمل باعث از میان رفتن حالت بلوکه کردن یا قفل کردن ترمزها می شود .

اهمیت این گونه ترمزها نیز بیشتر در سطوح خیس و لغزنده یا ترمزگیری در سرعت‌های بالا بیشتر نمایان می‌شود .وقتی  به علت ترمز ناگهانی ، چرخ ها قفل شوند دیگر خودرو فرمان پذیر نیست ولی در ترمز های ABS چرخ ها قفل نمی شود  چرا که لنت ها بصورت اتوماتیک به تعداد دفعات زیاد و بازه های زمانی کم ، قطع و وصل می شوند و راننده می تواند با کنترل فرمان جهت خود را تغییر دهد.

افزوده شدن سیستم ترمز دستی برقی به ABS

در این خودرو سیستم ترمز دستی برقی EPB نیز در این یونیت گنجانده شده است و دو موتور کالیپرها در دو چرخ عقب را کنترل می کند.

تعمیر ABS ای بی اس و پایداری ESP سوناتا

شرکت دیجی برد با سابقه عیب یابی  و رفع مشکل انواع یونیت و ECU خودرو های  لوکس و پیشرفته آماده تعمیر سیستم ABS  و ESP  سوناتا و دیگر مدل ها می باشد . تعمیرات تخصصی ABS بنز  در همه ی مدل ها نه تنها تجربه فراوان بلکه دانش تخصصی فنی و الکترونیکی بسیار بالایی می‌خواهد که شرکت دیجی بورد با وجود افراد متخصص و بهره‌مندی از این ویژگی ها آماده عیب یابی خودروی شما در شرایط مختلف است.

مشخصات فنی هیوندای سوناتا

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور ۲۳۵۹ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۷۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ سرعته خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت

برخی از مشکلات رایج  ABS و ESP  سوناتا

  • خطا در یکی از سنسور های چرخ ها

  • خاموشی کامل یونیت ABS

  • چراغ ABS و  ESP در صفحه کیلومتر روشن است

  • دیاگ به آن وارد نمی شود

  • ترمز ABS عمل نمی کند

  • خطا در بخش EPB ترمز دستی برقی

  • خطای رایج کلید ترمز دستی برقی

  • سیستم شبکه کن CAN مشکل دارد

تعمیر یونیت ABS و ESP سوناتا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *