تعمیر یونیت فرمان برقی بنز BENZ

تعمیر یونیت فرمان برقی بنز BENZ

تعمیر یونیت فرمان برقی بنز BENZ – تعمیر برد الکترونیکی فرمان برقی Electric steering

سیستم فرمان برقی

فرمان برقی یک سیستم پیشرفته است که هدایت و چرخاندن فرمان خودرو را آسان می کند. اولین سیستم فرمان برقی در سال ۱۹۵۱ در خودرو Chrysler Imperial تعبیه شد .رایج ترین نوع فرمان برقی از سال ۱۹۵۰ تا سال ۲۰۰۰ هیدرولیک بود که  توسط یک پمپ مایع هیدرولیک Hydraulic از موتور خارج می شد.

بدون سیستم فرمان برقی چرخش فرمان بسیار سخت و چالش برانگیز خواهد بود . فرمان های برقی به صورت هیدرولیک ، برقی یا ترکیبی از این دو فناوری می باشد. امروزه اکثز خودرو های مدرن مجهز به فرمان تمام برقی هستند .

سیستم فرمان برقی هیدرولیک

در سیستم فرمان برقی هیدرولیک پمپ به طور مداوم کار می کند حتی زمانی که خودرو در یک مسیر مستقیم حرکت می کند و موجب اتلاف انرژی می گردد همچنین سیال هیدرولیک باید هر چند وقت یک بار تعویض شود .

نحوه عملکرد سیستم فرمان برقی هیدرولیک

سیستم فرمان هیدرولیک از یک جعبه فرمان ، پمپ روغن ، یک سوپاپ، سیلندر قدرت دوگانه و یک مخزن روغن هیدرولیک  تشکیل شده است. هنگامی که راننده فرمان را می چرخاند سوپاپ سیال را به دو طرف داخل یک سیلندر هدایت می کند تا چرخ ها در جهت مناسب بچرخاند.

 فرمان هیدرولیک از فناوری  hydro-mechanical servo هیدرومکانیکی تبعیت می کند یعنی نیرو را با گشتاور بیشتر اعمال می کند که باعث می شود فرمان روان تر حرکت کند.

سیستم فرمان برقی الکترونیکی EPS

در سیستم فرمان برقی EPS از یک موتور الکترونیکی استفاده می شود که انرژی را از سیستم الکترونیکی خودرو برای ارائه کمک فرمان می گیرد.

حسگر های تعبیه شده در سیستم فرمان برقی گشتاور و تلاشی را که راننده روی فرمان اعمال می کند را تشخیص می دهند. مزیت اصلی فرمان برقی نسبت به فرمان هیدرولیک سازگاری با موقعیت های مختلف رانندگی می باشند.

سیستم های فرمان هیدرولیک پیچیده ، سنگین ، نیاز به تعمیر و نگه داری دارند و فضای زیادی را اشغال می کنند   اما فرمان برقی به مراتب از قطعات کمتری استفاده می کند .

سیستم فرمان برقی به میزان قابل توجهی نیروی کمتری از موتور می گیرند و مصرف سوخت را تا حد زیادی بهبود می بخشد و انتشار گاز های گلخانه ای را کاهش می دهد.

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *