تعمیر یونیت تعلیق و تنظیم ارتفاع ولوو Volvo

تعمیر یونیت تعلیق و تنظیم ارتفاع ولوو Volvo

تعمیر یونیت تعلیق و تنظیم ارتفاع ولوو Volvo-  تعمیر تخصصی برد یونیت در دیجی برد

معرفی سیستم تعلیق خودرو

در زمان های خیلی دور وسایل نقلیه سیستم تعلیق چندان پیشرفته ای نداشتند و تمام انرژی جنبشی ناشی از تماس چرخ ها با موانع جاده ای به صورت کامل به بدنه خودرو منتقل می شد و بدنه به  طرز عجیبی به سمت بالا و پایین جابه جا می شد به نحوی که شرایط نامطلوبی را برای سرنشینان بوجود می آمد و آرامش و ایمنی  لازم برای افراد وجود نداشت .

سیستم تعلیق خودروهای مدرن امروزی به  یک سیستم هوشمند ، که از اجزای ضربه گیر مانند فنر  و دمپر  در برابر شرایط نامساعدی رانندگی نظیر چاله ، دست انداز های بزرگراه و… حفاظت می نماید وبا جذب انرژی تولیدی ناشی از برخورد خودرو به مانع و دست انداز ناشی از خرابی آسفالت شرایط ایمنی را برای راننده و سرنشینان ایجاد می نماید.

به زبان ساده تعلیق خودرو را کالسکه ای در نظر بگیرید که بدنه یا اسکلت خودرو روی آن قرار گرفته است و به چرخ های وسیله نقلیه دسترسی دارد . این سیستم هوشمند ، خودرو و بدنه را در برابر ضربه های ناگهانی ناشی از جاده ایزوله و عایق بندی می نماید.

اجزای تشکیل دهنده سیستم تعلیق

اصلی ترین بخش مجموعه فنرها می باشد که به کنترل ارتفاع و بار سیستم تعلیق کمک می نماید این فنرها از تکانه ناشی از انرژی جنبشی یا به تعبیری پدیده فیزیکی ضربه را جذب و تا حد ممکن کاهش می دهد .

دومین بخش نوار ضد نوسان می باشد که به چرخ های خودرو قابلیت تغییر جهت نسبت به چرخش فرمان را می دهد که خودرو را در هنگام حرکت در جاده از نظر آیرودینامیکی تثبیت می نماید.

سیستم تعلیق هم در چرخ های جلو و هم در چرخ های عقب تعبیه شده که می تواند به صورت مستقل و وابسته عمل نماید زمانی چرخ های وسیله نقلیه به صورت مستقل از محور جلو یا عقب حرکت می کنند سیستم هوشمند تعلیق به صورت اتوماتیک مستقل عمل می کند و در صورتی که جهت چرخ توسط حرکت محور  محدود می شود سیستم به صورت وابسته عمل می نماید این موضوع سازگاری یونیت تعلیق با شرایط رانندگی را نشان می دهد.

سیستم یونیت تعلیق چگونه کار می نماید؟

با توجه به قانون سوم عمل و عکس العمل نیوتون هر نیرویی که به یک جسم وارد می شود همان مقدار نیرو از نظر از نظر قدرت ولی در خلافت جهت حرکت به جسم منتقل می شود. در زمان رانندگی لاستیک های اتومبیل شما به صورت طبیعی روی دست انداز و نواقص جاده می چرخند این ضربه  با چرخ های خودرو تعامل پیدا می کنند و هر بار نیرو وارد می نمایند.

وقتی چرخ های خودرو با یک دست انداز روبرو می شوند با زاویه عمودی نسبت به جاده به سمت بالا و پایین حرکت می کنند البته موانع کوچک جاده انرژی جنبشی زیادی را ایجاد نمی کند اما  دست اندازهای بزرگ آسیب مخربی را به شاسی و بدنه خودرو وارد می نمایند.

در زمان های خیلی دور وسایل نقلیه سیستم تعلیق چندان پیشرفته ای نداشتند و تمام انرژی جنبشی ناشی از تماس چرخ ها با موانع جاده ای به صورت کامل به بدنه خودرو منتقل می شد و بدنه به  طرز عجیبی به سمت بالا و پایین جابه جا می شد به نحوی که شرایط نامطلوبی را برای سرنشینان بوجود می آمد و آرامش و ایمنی  لازم برای افراد وجود نداشت .

دلایل اهمیت یونیت تعلیق

سیستم های تعلیق اصطکاک بین لاستیک خودرو و جاده را به حداکثر می رساند که این عمل کنترل و هدایت وسیله نقلیه را برای راننده آسان می نماید و با به حداقل رساندن میزان انتقال انرژی چاله های جاده طول عمر و دوام خودرو افزایش می یابد و به مراتب با کاهش حرکت بالا و پایین خودرو شرایط رانندگی منعطفی را برای شما فراهم می نماید.

خودرو Volvo XC90

مجموعه ولوو یک شرکت چند ملیتی سوئدی که دفتر مرکزی آن در گوتنبرگ می باشد .فعالیت اصلی این برند غول آسا تولید ، توزیع  و فروش کامیون ، اتوبوس ،تجهیزات ساختمانی ، سیستم های دریایی و صنعتی و.. می باشد که در سال ۲۰۱۶ دومین تولید کننده  کامیون های سنگین در جهان می باشد.

خودرو Volvo XC90 یک خودرو لوکس با طراحی زیبا برای دوستداران خودرو یک  انتخاب  مقرون به صرفه می باشد در جدول زیر برخی از مشخصات این اتومبیل را گردآوری شده است

 

نوع موتور توربو
تعداد سیلندر ۴
ماکزیمم گشتاور ۱۵۰۰-۴۵۰۰rPm
نوع سوخت بنزین
قدرت موتور ۲۴۹ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰
ضربه موتور ۹۳.۳ میلی متر

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *