تعمیر یونیت ای بی اس ABS بی ام و BMW

تعمیر یونیت ای بی اس ABS بی ام و BMW

تعمیر یونیت ای بی اس ABS بی ام و BMW – تعمیر تخصصی سیستم ABS یا ترمز ضد قفل انواع خودرو بی ام

تاریخچه فناوری ABS

اولین سیستم ترمز ضد قفل در دهه ۱۹۵۰ توسط شرکت Dunlop در صنعت هوانوردی به کار گرفته شد. این سیستم هیدرولیک خطر قفل شدن چرخ های هواپیما هنگام فرود را کاهش داد. طولی نکشید مهندسان خودرو متوجه شدند تعبیه این سیستم برای خودرو برای افزایش ایمنی خالی از لطف نیست.

در دهه ۱۹۷۰ در برخی از خودرو ها یونیت ای بی اس جهت ایمنی بیشتر ابداع شد اما قوانین اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۴ تمامی شرکت های خودروسازی را به تعبیه این تکنولوژی وادار کرده است.

بررسی اجمالی سیستم هوشمند ABS

فناوری ABS از مهم ترین پیشرفت در زمینه ایمنی خودرو های مدرن به حساب می آید. این تکنولوژی از قفل شدن چرخ ها حین ترمز در برخی از موقعیت های رانندگی به صورت هوشمندانه جلوگیری می کند.

سیستم ترمز ABS در واقع نوعی سیستم ایمنی فعال در خودرو است و به ترمز ضد لغزش هم شناخته می شود این سیستم زمانی که راننده به طور ناگهانی در مواقع اضطراری پدال ترمز را می گیرد فعال می گردد.

اجزای تشکیل دهنده ترمز ضد قفل ABS شامل : حسگر های سرعت چرخ ، ماژول کنترل ABS ، سوپاپ ها ، پمپ و واحد کنترل ترمز می باشد.

سنسور های سرعت چرخ به طور مداوم سرعت چرخ ها را کنترل می نمایند و تا زمانی که همه چرخ ها دارای سرعت قابل مقایسه ای باشند در عملکرد آن ها اختلالی ایجاد نمی کند.

ماژول ABS با دریافت سیگنال از حسگر چرخ ها  به واحد کنترل ترمز دستور می دهد تا نیروی ترمز آن چرخ را کاهش دهد. فشار ترمز به کمک دریچه های سیستم روی چرخ مورد نظر کم می شود .

 

نحوه عملکرد سیستم ABS در خودرو های مدرن

سیستم ABS در واقع یک سیستم کنترل الکترونیکی ترمز سرعتی در شرایط اضطراری است که معمولا از سنسور های متعددی  برای تشخیص سرعت چرخ های خودرو استفاده می کند.در صورتی سنسور ثبت کند که یک چرخ هنگام ترمز نسبت به دیگر چرخ ها کند تر بچرخد فشار ترمز با فعال کردن یک سوپاپ کاهش می یابد تا سرعت چرخ ها با یک دیگر هماهنگ شود.

سیستم های ABS مدرن از یک ماژول کنترل کننده چهار کاناله که مجهز به سنسور های جداگانه و سوپاپ کمکی روی هر چهار چرخ است.

خصوصیات بارز سیستم نرمز ABS

فرمان خودرو  هنگام ترمز شدید  ، در سیستم ABS کار می کند که باعث می شود راننده وسیله نقلیه را بهتر کنترل کند همچنین  آزمایش ها نشان می دهد خودروهای مدرن مجهز  به سیستم ABS نسبت به خودرو های معمولی  در فاصله کوتاه تری متوقف می شوند.

 در سطوحی که اصطحکاک یا چسبندگی کمی دارند نظیر : خاک ، گل ، شن وبرف و.. فناوری ABS مانع از توقف خودرو می گردد.

مشکلات نقص فنی یونیت ای بی اس ABS

اگر سیستم ABS وسیله نقلیه شما دچار نقص فنی شود چراغ هشدار روی داشبورد روشن می گردد. مشکلات رایج این فناوری آسیب قطعات الکترونیکی سنسور ها یا مسدود شدن دریچه آزاد سازی می باشد کلینیک تخصصی Digi-board تمامی مشکلات فنی و الکترونیکی را زیر نظر کارشناسان مجرب برطرف می نماید.

سیستم ABS ، هنگام حرکت رو به جلو یا عقب و چرخش چرخ ها عمل می کند از لیز یا سر خوردن خودرو به طرفین جلوگیری نمی کند مهندسان برای حل این مشکل سیستم کنترل پایداری و کشش را ابداع کردند .

سیستم ترمز ضد قفل ABS ، در جاده های خشک بهترین عملکرد خود را دارد اما در جاده های یخ زده زمستانی عملکرد چندان خوبی ندارد.

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *