تعمیر کیلومتر xc90 ولوو VOLVO

تعمیر کیلومتر xc90 ولوو VOLVO

تعمیر کیلومتر xc90 ولوو VOLVO- تعمیر تخصصی قطعات الکترونیکی کیلومتر انواع خودرو ها در کلینیک تخصصی Digi-board

کیلومتر خودرو

کیلومتر شمار یکی از حیاتی ترین قطعات خودرو می باشد که تمام اطلاعات حیاتی مورد نیاز را به راننده نمایش می دهد.

معمولا کیلومتر شمار وسیله ای برای اندازه گیری مسافت پیموده توسط خودرو می باشد که می تواند به صورت مکانیکی ، الکترونیکی یا ترکیب این دو فناوری می باشد.

عملکرد کیلومتر شمار مدرن  بر اساس  ثبت چرخش چرخ های وسیله نقلیه تعیین می گردد . مسافت پیموده شده با ضرب تعداد چرخش چرخ در دور تایر محاسبه می گردد.

معرفی کیلومتر شمار مکانیکی و الکترونیکی

در کیلومتر شمار مکانیکی از یک چرخ دنده کوچک برای پیشبرد کیلومتر شمار استفاده می شود سپس کابل محرک سرعت سنج به این چرخ دنده کوچک متصل می گردد.

در کیلومتر شمار های الکترونیکی به جای کابل درایو از یک سنسور مغناطیسی برای ردیابی تعداد چرخش های دنده در گیربکس استفاده می شود سپس سیگنال به دست آمده توسط سیم به رایانه خودرو منتقل می شود که اطلاعات را به مسافت پیموده شده تفسیر و تبدیل می شود.

لاستیک خودرو یک محدوده عمر دارد که بعد از آن فرسوده می شود و نیاز به تعویض پیدا می کند این بازه زمانی توسط کیلومتر پیموده شده تعیین می گردد و کیلومتر شمار این مسافت را نشان می دهد.

تفاوت اساسی کیلومتر شمار با سرعت سنج

سرعت سنج همان طور که از نامش پیداست سرعت حرکت وسیله نقلیه را تعیین می کند اما کیلومتر شمار مسافت پیموده شده توسط خودرو را ثبت و ضبط می کند.

کیلومتر شمار دیجیتالی

کیلومتر شمار دیجیتالی از سیگنال های الکترونیکی برای نمایش مقدار دیجیتال مسافت پیموده شده خودرو بر روی داشبورد استفاده می گردد.

کیلومتر شمار دیجیتالی مقادیر ثبت شده را در ECU خودرو واحد کنترل الکترونیکی ذخیره می کند تا مسافت پیموده شده کلی خودرو را تعیین کنند.

در کیلومتر شمار دیجیتالی با استفاده از یک حسگر نوری با مغناطیسی کار می کند که پالس های  چرخ دنده ای را که به سیستم تایر متصل شده است می شمارد و پس از دریافت داده های ارسالی از سنسور ها ECU با کمک یک الگوریتم ریاضی مسافتی را که وسیله نقلیه طی کرده است بر اساس تعداد  پالس هایی که حسگر های نوری ثبت می کنند ثبت و محاسبه می کند.

معرفی خودرو ولوو xc 90

خودرو xc 90 محصول شرکت خودرو سازی ولوو مجهز به ۴ سیلندر با پیشرانه هیبریدی پلاگین  قدرتی معادل ۴۵۵ اسب بخار دارد که در فهرست خودرو های پرطرف دار قرار دارد.

xc90 یک صفحه نمایش لمسی به ابعاد ۹ اینچ دارد که عملکرد آن عمدتا بصری است که قابلیت Apple Car Play و Android Auto دارد که سازگار با گوشی های اندروید و IOS می باشد.

هشدار برخورد از جلو  ، ترمز اضطراری خودکار نظارت بر نقطه کور ، هشدار خروج از خط استاندارد از ویژگی های ایمنی xc90 می باشد .

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *