تعمیر کیلومتر شمار نیسان تیانا

تعمیر کیلومتر شمار نیسان تیانا

تعمیر کیلومتر شمار نیسان تیانا تعمیر یونیت ها و قطعات الکترونیکی خودروهای روز دنیا در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد

معرفی نیسان تیانا

نیسان تیانا – Nissan Teana خودرویی است که برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۳ و در ژاپن رونمایی شد. نسل اول این خودرو در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ به تولید می‌رسید اما نسل دوم آن‌ که نسبت به گذشته کمی کوچک‌تر شده بود، در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. نامگذاری این خودرو همچون یادگیری زبان ژاپنی، در طول زمان فرآیندی پیچیده را طی کرده چرا که به عنوان مثال، تینا هم‌اکنون در بازارهای استرالیا و یا نیوزیلند با نام نیسان ماکسیما و در بازارهای آمریکای شمالی با نام نیسان آلتیما شناخته می‌شود.از معدود رقبای نیسان تیانا در بازار ایران می‌توان به هیوندای سوناتا yf، کیا اپتیما نسل قبل و البته با مقدار زیادی ارفاق، لیفان ۸۲۰ صفر کیلومتر اشاره نمود.

مزایا و معایب نیسان تیانا

نکات مثبت
  • کابین بسیار جادار
  • سواری نرم
  • عملکرد مطلوب پیشرانه و جعبه دنده
  • نور و دید مناسب کابین
نکات منفی
  • برخی انتقادات نسبت به شتاب‌گیری اولیه نامناسب تیانا به دلیل عملکرد گیربکس CVT آن وجود دارد
  • کمبود نسبی قطعات یدکی
  • بروز برخی مشکلات برای تعمیر و نگهداری گیربکس cvt.

کیلومتر شمار چیست؟

اودومتر (کیلومتر شمار یا کیلومتر) مسافتی را که یک خودرو حرکت کرده‌است نشان می‌دهد. این وسیله ممکن است الکتریکی، مکانیکی یا ترکیبی از هر دوی این‌ها باشد. لغت اودومتر از واژه‌های یونانی “hodos” به معنای راه یا دروازه و “metron” به معنای اندازه مشتق شده‌است.کیلومترشمار، کارکرد خودرو را به خوبی ثبت می‌کند. کارکرد ماشین‌ آلات صنعتی، بر اساس ساعت است که به محض روشن شدن دستگاه، سیستم ثبت کارکرد آن، آغاز می‌شود، اما کیلومتر شمار خودروها، با حرکت کردن خودرو و ثبت مسافت، کار می‌کند. مهم‌ترین عامل مرتبط با کیلومتر شمار، تایرها و بخصوص تایرهای جلو است.با هر یک چرخش، مسافتی برابر با محیط تایر طی می‌شود. بر فرض محیط یک تایر دو متر باشد (اکثر تایرهای خودروی‌های سواری مرسوم، محیطی برابر با دو تا ۲.۵ متر دارند، البته ابعاد دقیق تایر، به رینگ و سایز لاستیک بستگی دارد)، پس از ۵۰ بار چرخش تایر، خودرو ۱۰۰ متر یا ۰.۱ کیلومتر مسافت را طی می‌کند؛ پس از ۵۰۰ بار چرخش تایر، مسافت طی شده بالغ بر یک کیلومتر خواهد بود. دستگاه کیلومترشمار، با ثبت چرخش‌های تایر، مسافت کلی طی شده را در قالب واحد کیلومتر، به راننده گزارش می‌دهد.

نحوه عملکرد کیلومتر شمار:

کیلومتر شمار یک جعبه دنده‌ی کوچک را که به سیستم چرخش اعداد مشخص شده در پنل فرمان متصل است، حرکت می‌دهد. با هر ۱۰ بار چرخش یک عدد در صفحه‌ی کیلومترشمار، اتصال مکانیکی موجود، عدد مجاور را یک خانه تغییر می‌دهد که این روند تا آخرین خانه از اعداد ادامه می‌یابد. ابتدایی‌ترین کیلومترشمارهای موجود تا ۶ رقم عدد به اضافه‌ی یک رقم اعشار را نمایش می‌دهند؛ بنابراین پس از نمایش رقم ۹۹۹,۹۹۹، دوباره صفر می‌شوند.اما امروزه، اکثر کیلومترشمارهای موجود، دیجیتالی هستند، که بنابراین خبری از اتصال مکانیکی و کابل هم محور نیست. به جای این موارد، یک سنسور و یک مدار الکتریکی وجود دارد. در سیستم‌های کیلومترشمار فعلی، معمولا یک پیکاپ مغناطیسی در مجاورت یک چرخ دنده در جعبه دنده (دستی یا خودکار) که جریان الکتریکی را القاء می‌کند، قرار دارد. این سیگنال از طریق سنسور به ECU فرستاده می‌شود. ECU این جریان را به ولتاژ مناسب برای استپر موتور (در کیلومترشمارهای مکانیکی) یا برد مدار چاپی (در کیلومترشمارهای دیجیتالی)، تبدیل می‌کند.

اشکالات احتمالی کیلومتر شمار نیسان تیانا:

  • از کار افتادن دور موتور

  •  از کار افتادن گیج موتور

  • از کار افتادن نمایشگر دیجیتالی

  • از کار افتادن  بخشی از بک لاید یا تمام بک لاید

  • از کار افتادن گیج بنزین

  • خاموشی کامل

  • نمایش ندادن دقیق پارامترها

تعمیر کیلومتر شمار نیسان تیانا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *