تعمیر کنترلر جکوزی و سونا

تعمیر کنترلر جکوزی و سونا

تعمیر کنترلر جکوزی و سونا -تعمیر برد  و قطعات الکترونیکی Controller سونا- تعمیر تخصصی پنل کنترل جکوزی

سونا و جکوزی

سونا یک اتاقک کوچکی است که در محدوده دما بین ۶۵ تا ۹۵ درجه سانتی گراد گرم می شود که اغلب دارای فضای داخلی بدون رنگ ، چوبی است . در برخی از سونا های امروزی از سنگ هایی به منظور جذب و انتشار گرما استفاده می کنند.

در کشور فنلاند از گرمای خشک برای سونا استفاده می کنند اما در کشور ترکیه جکوزی و سونا از رطوبت بیشتری برخوردار است .

اگر فشار خون بالا ، دیابت ، بیماری قلبی دارید بهتر است قبل از استفاده از سونا با پزشک معالج خود مشورت نمایید .

سیستم گرمایش و نحوه تولید گرما در سونا متفاوت می باشد در برخی از لامپ های مادون قرمز استفاده می کنند که تشعشعات الکترومغناطیسی باعث گرم شدن بدن شما می گردد.در روش های سنتی از سوزاندن چوب یا گم کردن سنگ مخصوص سونا استفاده می کردند که رطوبت کم و گرمای خشک تولید می کرد .

پنل کنترل جکوزی

پانل کنترل جکوزی مشابه یک تایمر دما را تنظیم می کند که معمولا در قسمت بالای جکوزی نصب می گردد تا  به راحتی در دسترس باشد. قطع برق ، تغییرات شیمیایی و گرمایشی و تنظیمات فیلتر در صفحه نمایشگر کنترلر نمایش داده می شود.

جکوزی شما از طریق یک LCD  تمام رویداد ها نظیر زمان تعویض فیلتر ها ، اعلان های مرتبط با تعمیر،  نگهداری و سایر مشکلات سایر اجزای جکوزی را نشان می دهد .

بررسی اجمالی دکمه های تعبیه شده روی پنل کنترل

دکمه جت تعبیه شده روی پنل مقدار آب را که از طریق جت ها عبور می کند کنترل می کند همچنین از آن می توان برای افزایش سرعت و قدرت جت استفاده نمود . در جکوزی های بزرگ به ظرفیت ۸ نفر معمولا بیش از یک دکمه برای کنترل جت به کار می رود.

وقتی دکمه جت را یک بار فشار دهید جت با سرعت پایین فعال می گردد با دو بار فشار دادن دکمه سرعت جت افزایش می یابد و در اکثر جکوزی ها اگر دکمه جت را سه بار فشار دهید خاموش می شود.

دکمه دمنده برای افزایش حباب آب گرم استفاده می گردد که میزان هوای آزاد شده از دمنده را تعیین می کند با فشار دادن این دکمه وان آب گرم حباب های کمی از هوا را از طریق انژکتور ها در داخل آب آزاد می کند.

دکمه دما مکانیزم گرمایش را کنترل می کند این دکمه بخار لازم برای تولید آب گرم را ایجاد می کند همچنین می تواند دمای آب را کاهش دهد.

روی  صفحه کنترل سونا و جکوزی دکمه پمپ وجود دارد که پمپ گردش آب گرم را کنترل می کند اما همه ی جکوزی ها مجهز به این آپشن نیستند

 

مشکلات عمده پنل کنترل جکوزی

یکی از متداول ترین مشکلات کنترلر جکوزی گرم شدن بیش از حد و نمایش چراغ های قرمز و سبز چشمک زن  روی پنل است .یکی دیگز از مشکلات پنل کنترل کار نکردن دکمه ها ی پنل می باشد اگر این مشکل در وان آب گرم ایجاد شد وضعیت فیوز در برد مدار الکترونیکی برق را بررسی کنید.

اگر چراغ های روی کنترل پنل شما به طور همزمان چشمک بزند یا پیام های عجیبی روی نمایشگر ظاهر شود در برد مدار مشکلات نرم افزاری ایجاد می گردد و در صورت چشمک چراغ های قرمز پنل را ریست کنید.

در بسیاری از کنترلر های سونا تنظیم مجدد شامل خاموش کردن برق برای مدت کوتاه و روشن کردن مجدد آن است.

چشمک همزمان چراغ قرمز و سبز جریان آب کم در تجهیزات  که  در اثر مشکلاتی نظیر کثیف بودن فیلتر ها ، پایین بودن سطح آب گرم و… ایجاد می شود.

در صورتی پیام هایی نظیر : OHH، HTR یا TEMP LMT روی پنل ظاهر شود به این معناست که جکوزی شما بیش از اندازه گرم شده است در این صورت در وان آب گرم را باز کنید و بگذارید آب خنک شود در این مدت  از هیچ جت وفیلتراسیونی استفاده نکید.

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *