تعمیر کامپیوتر گیربکس TCU بسترن

تعمیر کامپیوتر گیربکس TCU بسترن

تعمیر کامپیوتر گیربکس TCU بسترن – تعمیر برد الکترونیکی کامپیوتر گیربکس انواع خودرو ها در کلینیک تخصصی Digi-board

کامپیوتر گیربکس TCU(Transmission Control Unit)

اولین گیربکس های اتوماتیک برای تعویض دنده به نیروی هیدرولیک وابسته بودند در اواسط دهه ۱۹۸۰ سازندگان خودرو شروع به آزمایش واحد کنترل الکترونیکی گیربکس شدند.

برای انتخاب دنده سنسور های نصب شده روی چرخ ها ، میل لنگ موتور و خروجی گیربکس همگی اطلاعات را به TCU ارسال می کنند و گیربکس چرخ دنده مناسب برای ارائه بهترین نتایج را انتخاب می کند.

گیربکس های مدرن قادر به شناسایی نقطه عملکرد ایده آل موتور هستند . واحد کنترل یک کامپیوتر مینیاتوری است که عملکرد پیچیده انواع مختلف گیربکس های اتوماتیک را امکان پذیر می سازد.

ماژول کنترل گیربکس کد های OBD  را به رایانه خودرو ECU انتقال می دهد بنابراین هر گونه نقص فنی گیربکس را تشخیص می دهد. کد های خطا به شکل چراغ چک موتور روی داشبورد نمایان می شوند.

کامپیوتر گیربکس یا  TCU مشابه واحد کنترل الکترونیکی ECU از چندین سنسور برای جمع آوری داده ها بهره می گیرد. واحد کنترل گیربکس تعویض نرم دنده وسیله نقلیه مصرف سوخت و عملکرد بهینه را تضمین می کند.

سنسور سرعت خودرو VSS به TCU اجازه می دهد با تعییین سرعت خودرو تشخیص دهد که زمانی باید تعویض دنده صورت گیرد همچنین سنسور موقعیت دریچه گاز اطلاعات جامع از تغییر احتمالی دنده با توجه به بار روی موتور به TCU ارائه می دهد.

با دریافت داده از سنسور های ورودی ،TCU سیگنال هایی را به شفت شیر برقی و ماژول کنترل موتور ECM ارسال می کند.TCU شیر برقی تعویض دنده را کنترل می کند و دنده را با توجه به سیگنال دریافتی از TCU تعویض می کند.

دلایل اهمیت کامپیوتر کیربکس

ماژول کنترل TCU ، به عنوان یک رابط حیاتی بین سیستم گیربکس و موتور خودرو می باشند. بدون این ماژول خودرو نمی تواند دنده را به درستی تعویض نماید که منجر به آسیب دیدن قطعات مکانیکی خودرو می گردد.

معرفی خودرو بسترن Besturn B50

بسترن B50 به سبک سدان sedan طراحی شده است که مجهز به ۴ سیلندر و ۲ سوپاپ در هر سیلندر می باشد . موتور این خودرو قدرتی معادل ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر دارد.

 گیربکس B50 از نوع ۵ سرعته دستی نیرو مورد نیاز چرخ ها را تامین می کند . حداکثر سرعت بسترن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *