تعمیر کامپیوتر گیربکس TCM نیسان جوک

تعمیر کامپیوتر گیربکس TCM نیسان جوک

تعمیر کامپیوتر گیربکس TCM نیسان جوک.تعمیر تخصصی کامپیوتر گیربکس TCM تی سی ام نیسان کیا KIA هیوندای HONDA هیوندا  تویوتاTOYOTA  بنز بی ام BMW و در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

معرفی نیسان جوک:

نیسان جوک   Nissan Juke در کلاس مینی SUV قرار گرفته است. طرح مفهومی نیسان جوک اولین بار در سال ۲۰۰۹ ارائه شد نیسان سال ۲۰۱۰ در همان ابتدای فروش جوک، موفق شد تا ۱۰٬۹۴۳ دستگاه از این خودرو را تنها در ژاپن به فروش برساند در صورتی‌که پیش‌بینی نیسان تنها ۱٬۳۰۰ دستگاه بود . Nissan Juke در ۳ تیپ اسکای پک، پلاتینیوم و اسپرت عرضه می شود. و دارای چهار موتور  ۱.۶ لیتری ۱.۲ لیتری توربو شارژ و ۱.۶ لیتری توربو شارژ می باشد.

گیربکس چیست؟

گیربکس یکی از اصلی ترین اجزای وسایل نقلیه می باشد. ارزش آن به قدری است که شاید بتوانیم با موتور در یک جایگاه قرارش دهیم. دو دلیل برای اهمیت بالای گیربکس وجود دارد؛ اول آنکه هر موتوری دور محدودی داراست و بیشتر از آن نمی تواند کار بکند و نکته دوم گشتاور معینی است که هر موتور با حداکثر دور خود می تواند تولید کند.گیربکس ها که در زبان فارسی معادل آن “جعبه دنده “می باشد ماشینهایی هستند که بعد از موتور یا سر راه وسایل صنعتی قرار می گیرند و می توان با کم و زیاد کردن نسبت توسط مکانیزم داخل گیربکس ،گشتاور مورد نیاز دستگاه را بدست آورد.

انواع گیربکس چیست؟

سیستم گیربکسی انتقال قدرت را می توان به دو گروه گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک تقسیم بندی کرد.سیستم انتقال قدرت دستی در حالت انتقال مستقیم بازدهی در حدود ۹۸% ولی در دنده های با نسبت انتقال پایین تر بازده به حدود ۹۰% می رسد. چون بیشترین زمان استفاده از اتومبیل، گیربکس در حالت انتقال مستقیم قدرت است، بنابراین با توجه به این مورد و هزینه اولیه به نسبت کمتر این سیستم گیربکسی، هنوز استفاده از آنها در اکثر اتومبیلها مورد توجه است. از سیستم انتقال اتوماتیک بیشتر در اتومبیلهای گران قیمت تر و با کلاس تر استفاده می شود چرا که با توجه به عملکرد ساده تر آن برای راننده، هزینه ساخت آن نیز بیشتر است. علاوه بر دو نوع فوق، امروزه استفاده از نسل جدیدی از سیستم انتقال قدرت بنام سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر(CVT) نیز مورد توجه طراحان خودروها قرار گرفته است.

کامپیوتر گیربکس در این خودرو از کامپیوتر موتور مجزا است در این خودرو گیربکس به صورت CVT ساخته شده و کنترل می شود .

مشخصات فنی نیسان جوک

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور ۱۵۹۸ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۱۷ا اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۵۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده CVT Xtronic
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۱ کیلومتر در ساعت

مشکلات متداول کامپیوتر گیربکس جوک TCM:

  • کامپیوتر خطای lost communication یا عدم ارتباط دارد
  • گیربکس تقه می زند
  • یکی از سنسورها عمل نمی کند
  • یکی از شیر برقی ها عمل نمی کند

مشخصات فنی گیربکس نیسان جوک

۳۱۰F6 1KC1A

تعمیر کامپیوتر گیربکس TCM نیسان جوک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *