تعمیر کامپیوتر سیستم تعلیق جنسیس

تعمیر کامپیوتر سیستم تعلیق جنسیس

تعمیر کامپیوتر سیستم تعلیق جنسیس تعمیر یونیت تنظیم ارتفاع جنسیس تعمیرات تخصصی یونیت های الکترونیکی خودروهای سبک و سنگین در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد

سیستم تنظیم ارتفاع خودکار

این سیستم که در خودرو های جنسیس و سنتینیال وجود دارد قابلیت تنظیم ارتفاع خودکار پنوماتیک را به خودرو می دهد. در این خودرو ها می توان ارتفاع خودرو را در سه حال بالا ، نرمال و پایین تنظیم کرد . در سرعت کمتر از ۷۰ کیلومتر در ساعت می توان به صورت دستی ارتفاع خودرو را از حالت نرمال به بالا (High) تغییر داد . البته با افزایش سرعت خودرو از ۷۰ کیلومتر در ساعت ارتفاع به صورت خودکار به حالت نرمال بر می گردد. اما حالت پایین (Low) تنها به صورت اتوماتیک در سرعت بالاتر از ۱۲ کیلومتر در ساعت قرار می گیرد و اگر سرعت خودرو برای مدت زمان بیش از ۵۰ ثانیه به پایین تر از ۸۰ کیلومتر در ساعت  بیاید ، مجددا ارتفاع به حالت نرمال بر می گردد.

پس از انجام تعمیرات بر روی سیستم تعلیق جنسیس یا تعویض قطعات آن ، سیستم از کالیبره خارج می گردد وکد خطای C1620 بر روی سیستم ECS می افتد.  برای کالیبره کردن این سیستم باید هیچ کد خطایی به جز C1620 موجود نباشد و فشار و جرم هوای داخل سیستم به اندازه کافی و استاندارد باشد . دقت نمایید که برای کالیبراسیون سیستم تعلیق جنسیس باید فشار باد مخزن بیش از ۷.۵ بار باشد و جرم هوای سیستم (system air mass) باید ۹۳ تا ۱۲۲ بار باشد و هیچ کد خطایی به جز خطای کالیبره (C1620) در سیستم وجود نداشته باشد.

عملیات ویژه سیستم تعلیق جنسیس

پس از اتصال دستگاه عیب یاب به خودرو و وارد شدن به قسمت ECS گزینه تنظیمات ویژه را انتخاب نمایید .

۱. پیکره بندی اتوماتیک یونیت ECS ( Auto Detected Configuration Reset )

در صورت تعویض کنترل یونیت ECS نیاز به پیکره بندی مجدد آن برای خودرو مذکور می باشد که در صورت نیاز به این عملیات شاهد کد خطای C1702 می باشید. جهت انجام این کار می بایست شرایط زیر فراهم باشد:

  1. سوئیچ باز و موتور خاموش باشد .
  2. خودرو ثابت و بدون حرکت باشد .

۲ . بررسی عملکرد کمکها و شیر واسط  ( AirFilling / Venting Setup )

این گزینه جهت باد کردن و تخلیه مخزن سیستم ECS استفاده می شود و با استفاده از منو ، امکان پر کردن و تخلیه کمکهای بادی به صورت تکی و همزمان را برای کاربر فراهم می کند

۳ . بررسی سیستم ECS ( checking air pressure  system )

در این حالت می بایست سوئیچ باز و موتور خودرو خاموش باشد . با ایجاد شرایط فوق چک کردن فشار سیستم  و همچنین عملکرد شیر سرکمکها  ، سنسورهای ارتفاع  ، شیر محطی و … توسط دستگاه آغاز می شود . در صورتی که فشار سیستم صحیح باشد پارامترهای زیر نمایش داده می شود .

۴ .  کالیبره کردن سنسور ارتفاع ( Height Sensor Calibration )

در این قسمت از عملیات ویژه سنسور ارتفاع در حالت نرمال ریست می شود . جهت انجام این عملیات می بایست شرایط زیر برقرار باشد :

  1. سوئیچ باز و موتور خاموش باشد .
  2. شارژ باطری کامل باشد .
  3. فشار هوای سیستم بیشتر از ۷.۵ بار باشد .
  4. هیچ گونه وزن اضافی روی خودرو قرار نگیرد .
  5. جرم هوای سیستم ۹۳ تا ۱۲۲ بار باشد .
  6. به جز خطای C1620 هیچ خطای دیگری در سیستم وجود نداشته باشد .
  7. تنظیم ارتفاع در حالت نرمال قرار داشته باشد.

۵ . انتخاب حالت تنظیم ارتفاع ( Height level control select )

در این قسمت امکان انتخاب ارتفاع خودرو در سه حالت بالا ، نرمال و پایین وجود دارد.

 

اشکالات احتمالی کامپیوتر سیستم تعلیق جنسیس

  • خطا در یکی از شیرهای برقی

  • مشکل کالیبره نشدن سیستم تعلیق

  • مشکل در اندازه فشار سنسورها

  • خطایی که بر روی یونیت است

  • وارد نشدن دیاگ به یونیت

تعمیر کامپیوتر سیستم تعلیق جنسیس

شماره فنی کامپیوتر سیستم تعلیق جنسیس:۹۵۶۱۰n600

2 دیدگاه در تعمیر کامپیوتر سیستم تعلیق جنسیس
  1. سلام وقت بخیر من جنسیس سدان خطای ۲۳۴۲ میده میتونی کمک کنید شما متشکرم ازتون


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Don`t copy text!