تعمیر چراغ نئون خودروها کیا سراتو ۲۰۱۵

تعمیر چراغ نئون خودروها کیا سراتو ۲۰۱۵

تعمیر چراغ نئون خودروها کیا سراتو ۲۰۱۵ و کلیه ماشین ها

لامپ نئون

رنگ نور تولید شده بستگی به عواملی چون حرارت، فشار و ولتاژ الکتریکی دارد. نئون نور قرمز مایل به پرتقالی، آرگون نور آبی مایل به قرمز، هلیوم نورهای سفید و زرد و گاه بنفش، کریپتون نور زرد و سبز و یا بنفش کمرنگ، و گزنون نور آبی یا آبی- سبز از خود متصاعد می کنند.

بر اثر عبور الکتریسیته از گاز نئون، اتم ها نور متصاعد می کنند. آنچه اتفاق می افتد از این قرار است که جریان برق الکترونهای بعضی از اتم های نئون را آزاد می کند. هنگامی که این الکترونها دوباره به اتم های نئون ملحق شوند، انرژی به صورت نور آزاد می شود.

تمام گازهایی که در بالا ذکر کردیم، تشکیل عناصری را می دهند که به آنها گازهای بی اثر یا گازهای نجیب گفته می شود. گاهی هم آنها را گازهای نادر گویند. همه ی این گازها از لحاظ شیمیایی نسبتا غیر فعال اند، یعنی نمی سوزند و در شرایط عادی تشکیل ترکیبات شیمیایی نمی دهند.

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

منبع اصلی این گازها هوای معمولی است ( البته جز هلیوم که از گازهای طبیعی به دست می آید ). گازها در هوا با اکسیژن، نیتروژن، دی اکسید کربن و دیگر مواد مخلوط می شوند.

برای به دست آوردن گازهای نجیب یا بی اثر، هوا را به عناصر تشکیل دهنده اش تجزیه کرده، هر بار یکی از گازها را از آن جدا می کنند. این عمل به وسیله ی سرد کردن هوا، یعنی پایین آوردن درجه حرارت و تبدیل آن به مایع، انجام می پذیرد. هوای مایع را از طریق لوله به برجهای بلند می برند و سپس به آن حرارت می دهند. هر گاز با رسیدن به نقطه ی جوشش، به شکل گاز از هوای مایع جدا می شود.

مشکلات  چراغ نئون خودروها

  • چشمک زدن بخشی یا تمامی لامپ

  • خاموشی کامل لامپ

  • خاموش و روشن شدن در اثر لرزش

  • خاموش و روشن شدن در اثر تغییر دما

     

     

     

    تعمیر چراغ نئون خودروها کیا سراتو ۲۰۱۵ و کلیه ماشین ها در این مرکز صورت می گیرد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *