تعمیر پنل کولر کیا اسپرتیج

تعمیر پنل کولر کیا اسپرتیج

تعمیر پنل کولر کیا اسپرتیج در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد

کولر دیجیتال

سیستم کولر خودرو یک آپشن استاندارد در تمامی خودروهای وارداتی میباشد، برخی از خودروها شامل کولر دستی (تنظیم دما و درجه کم و زیاد توسط شاسی چرخشی) و برخی دیگر شامل کولر دیجیتالی هستند که تنظیم دما و درجه توسط دکمه انجام میگیرد و اطلاعات تنظیمات را بر روی LCD نمایش میدهد. در برخی از خودروها با آپشن کولر دیجیتال، سرنشین جلو قابلیت تنظیم دما و درجه باد دلخواه سمت خودر را دارد.

تهویه مطبوع چیست؟ (Air Condition)

تهویه مطبوع عبارتست از انجام عملیاتی روی هوا تا بتوان شرایط هوای محل مورد نظر را برای زیستن، و نشتن در خودرو ، راحت و بهداشتی کرد و این امر سبب می شود شرایط هوا طبق روش خاصی بصورت اتوماتیک ثابت بماند و یا تغییر کند. تهویه مطبوع شاخه ای از تاسیسات در مهندسی مکانیک است که با توجه به عملکرد و کاربری سیستم های مختلف در این زمینه، دارای تنوع بالایی است.

معرفی خودروکیا اسپرتیج

کیا اسپورتیج در تریم‌های LX، EX و SX در دسترس قرار می‌گیرد که قیمت اولیه ۲۲۶۴۵ دلار مربوط به اسپورتیج LX است. اسپورتیج LX به صورت استاندارد دارای امکاناتی چون چرخ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی، اتصال بلوتوث با قابلیت هندزفری و ورودی بدون کلید است.. در نتیجه، این کراس‌اور کامپکت به مواردی مانند چرخ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی، راهنماهای LED بر روی آینه‌های بغل، دامپرهای با عملکرد بالا، ریل‌های سقف، اسپویلر عقب، چراغ‌های مه‌شکن و طرح کروم در بدنه مجهز می‌گردد.هر دو تریم LX و EX از یک موتور ۲/۴ لیتری I-4 برای پیشرانه استفاده می‌کنند که دارای ۱۸۲ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور است. در همین حال، تریم SX با یک موتور توربوی ۲ لیتری چهار سیلندر همراه است که قدرتی برابر ۲۶۰ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۳۶۵ نیوتن‌متر دارد.  در اسپورتیج SX امکاناتی چون اگزوز دوگانه، طرح روشنایی LED در چراغ‌های جلو و یک جلو پنجره منحصر به فرد به چشم می‌خورد. فارغ از این که مشتری چه تریمی را برای خرید کیا اسپورتیج انتخاب می‌کند، موتور آن همیشه با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه خواهد بود و دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک نیز می‌تواند به صورت یک آپشن ۱۵۰۰ دلاری استفاده شود.با این که کیا اسپورتیج ۲۰۱۵ با امکانات استاندارد بسیار زیادی عرضه شده است، ولی در همین حال، برخی پکیج‌ها و تکنولوژی‌ها به شکل آپشن برای آن درنظر گرفته شده است. به عنوان پکیج تجهیزات «محبوب» به ارزش هزار دلار، مواردی مانند اسپویلر عقب، راهنماهای LED در آینه‌های بغل، ریل‌های سقف و شمارنده سفر را به اسپورتیج LX اضافه می‌کند

مشخصات مهم کیا اسپرتیج

حجم موتور:۲۳۵۹

تعداد سیلندرها:۴

آرایش قرار گیری سیلندرها :خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار):۱۷۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر):۲۲۷ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت):موتور جلو چهار چرخ محرک

نوع جعبه دنده: جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک

تعداد دنده (جلو):۶

حداکثر سرعت:۱۸۵

مشکلات سیستم کولر و بخاری کیا اسپرتیج

  • شکستن چرخ گردون تنظیم دما

  • تعمیر نادرست و غیر اصولی

  • روشن نشدن کولر و یا یکی از دریچه ها

  • سرد و گرم نشدن هوا خروجی

تعمیر پنل کولر کیا اسپرتیج

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *