تعمیر پنل کولر تویوتا پرادو

تعمیر پنل کولر تویوتا پرادو

تعمیر پنل کولر تویوتا پرادو و تعمیر تخصصی پنل کولر انواع هیوندای AZERA کیا KIA لکسوس بنز BENZ بی ام و BMW  تویوتا TOYOTA میتسوبیشی MITSUBISHI. VOLVO در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

چند جز مهم کولر:

   ۱)فن الکتریکی کولر:

فن الکتریکی را می‌توان روی Condenser و یا روی رادیاتور نصب کرد. اگر فن جلوی رادیاتور خودرو باشد، فن هوا را از بیرون کشیده و روی سطح رادیاتور پخش می‌کند. در صورتی که فن پشت رادیاتور و در برابر موتور نصب شده باشد، هوا را از روی سطح رادیاتور کشیده و به سمت موتور هل می‌دهد.

   ۲)Evaporator کولر:

Evaporator یکی دیگر از قطعات مهم سیستم کولر خودرو می‌باشد. Evaporator گروهی از قطعات است که مسولیت جذب رطوبت موجود در اتمسفر داخل اتاقک خودرو را بر به دوش می‌کشد . یکی دیگر از وظایف مهم Evaporator کولر، خنک کردن و کاهش دمای هوای اتاقک خودرو می‌باشد.

   ۳)کمپرسور کولر:

کمپرسور کولر حرکت دهنده گاز مبرد (ماده‌ای به شکل گاز یا مایع که دما را کاهش می‌دهد) در کولر خودرو می‌باشد. کمپرسور را می‌توان قلب سیستم کولر خودرو نامید. همچنین کمپرسور فشار و درنتیجه دمای گاز کم‌فشار خارج‌شده از اواپراتور را نیز افزایش می‌دهد.

   ۴)Condenser کولر (رادیاتور کولر):

Condenser یکی از اجزائی است که وظیفه تبادل حرارت را در سیستم کولر ماشین بر عهده دارد. Condenser یا رادیاتور کولر خودرو گرمای جذب شده توسط اواپراتور از گاز مبرد داخل سیستم را به هوای محیط خارج از کابین اتومبیل انتقال می‌دهد.

 

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

سیستم کولر تویوتا پرادو:

Toyota Land Cruiser Prado یک وسیله نقلیه چهار چرخ محرک در محدوده لندکروز است. توسط خودروساز ژاپنی ، تویوتا تولید می شود. پرادو یکی از کوچکترین وسایل نقلیه ها در محدوده لندکروز است. از سال ۲۰۰۹ ، پرادو بر اساس پلت فرم J150 تویوتا ساخته شده است. در بعضی از کشورها به عنوان معادل Lexus GX در دسترس است.سیستم کولر این خودرو از دو بخش پنل و آمپلی فایر تشکیل شده.و با ارتباط گرفتن با ای سی یو خودرو کمپرسور کولر را فعال می کنند

مشخصات فنی تویوتا پرادو ۲۰۱۲:

  • محور محرک دو دیفرانسیل با قفل مرکزی
  • گیربکس ۴ دنده اتومات با دنده کمک الکترونیکی
  • پیشرانه ۴ سیلندر
  • حجم موتور ۲.۷ لیتر
  • قدرت ۱۶۱ اسب‌بخار
  • گشتاور ۲۴۶ نیوتن‌متر
  • شتاب ۱۳.۵ ثانیه
  • سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی ۱۲.۴ لیتر در صد کیلومتر

تعمیر پنل کولر تویوتا پرادو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *