تعمیر پنل و آمپلی فایر کولر لکسوس

تعمیر پنل و آمپلی فایر کولر لکسوس

تعمیر پنل و آمپلی فایر کولر لکسوس- تعمیر تخصصی سیستم برق و تهویه مطبوع  air condition انواع خودروهای لوکس : تویوتا ، بنز، بی ام و و….

معرفی پنل کولر

پنل کولر ، به عنوان سیستم تهویه هوشمند خودرو به منظور ایجاد شرایط مناسب دما در داخل خودرو متناسب با نیاز راننده و سرنشینان طراحی شده است . این سیستم هوشمند مشابه ترموستات خانگی عمل می نماید که گرمایش و سرمایش داخل کابینه خودرو را تنظیم می نماید.سیستم تهویه مطبوع یا air condition برای اولین بار در دهه ۱۹۳۰ توسط یک شرکت خودرو سازی در ایالت متحده آمریکا ابداع شد.

در نمونه های ابتدایی تهویه مطبوع  در فصل زمستان از یک کنترل روی داشبورد جهت گرم کردن اتاق خودرو استفاده می شد. این سیستم فقط در هوای سرد مناسب بود و برای فصل تابستان کارایی چندانی نداشت .

 

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

سیستم تهویه مطبوع در خودرو های امروزی توسط دکمه AC که روی داشبورد قرار دارد کنترل و تنظیم می شود که قابلیت گرم یا خنک نمودن خودرو دارند  برای خنک کردن خودرو یک کمپرسور در زیر کاپوت خودرو تعبیه می شود که هوا را به کندانسور می رساند.

هنگامی که راننده دکمه AC را فعال می نماید دور موتور خودرو کاهش می یابد زیرا این سیستم برای کارایی حدود ۴ اسب بخار قدرت موتور را می گیرد در صورتی که هوای داخل خودرو گرم باشد فعال کردن این دکمه تهویه خوبی را به داخل خودرو ارائه می دهد.

 

آمپلی فایر کولرهای لکسوس

این یونیت ها در خودروهای لکسوس و تویوتا کار کنترلر موتور دریچه های هوا ، ارتباط با سنسورهای دما ، تنطیم میزان پرتاب باد ، ارتباط با ایسیو خودرو را بر عهده دارند

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *