تعمیر واتر پمپ برقی اتوبوس رنو

تعمیر واتر پمپ برقی اتوبوس رنو

تعمیر واتر پمپ برقی اتوبوس رنو.تعمیر تخصصی انواع واتر پمپ اتوبوس شهری رنو بنز و بیرون شهری ولوو ، اسکانیا مان در دفتر فنی دیجی برد.

واتر پمپ چه نقشی در خودرو دارد؟

در موتورهای احتراقی حدود ۷۰ درصد انرژی به حرارت تبدیل می شود و اینجاست که نقش سیستم خنک کننده خودروها بیش از هر زمانی ملموس است. برای درک اهمیت سیستم خنک کننده خودرو باید بدانید که این سیستم در یک خودروی در حال حرکت در بزرگراه دمای کافی برای گرم کردن دو خانه متوسط را از بین می برد. بنابراین وظیفه اصلی سیستم خنک کننده پیشگیری از گرم شدن بیش از حد موتور خودرو از طریق منتقل کردن این گرما به هوای اطراف است. البته این سیستم وظایف مهم دیگری نیز دارد.

موتور خودرو در دمای مناسب بهتر کار می کند و زمانی که موتور سرد است اجزای آن زودتر فرسوده شده، بهینه کار نمی کند و آلودگی بیشتری تولید می کند. بنابراین دیگر وظیفه سیستم خنک کننده خودرو این است که اجازه دهد موتور هر چه سریعتر گرم شود و البته در دمای ثابتی نیز کار کند.

واتر پمپ های  برقی

تا چند سال پیش اکثر خودروها از واتر پمپ های مکانیکی استفاده می کردند یعنی نیروی لازم برای گردش آب در موتور خودرو از نیروی مکانیکی خود موتور تامین می شد.اما کم کم با فراگیر شدن موتورهای برقی واتر پمپ ها نیز برقی شده اند و یک موتور براش لس کار گردش آب را انجام می دهد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *