تعمیر فورویل درایو ۴WD لکسوسRX350

تعمیر فورویل درایو ۴WD لکسوسRX350

تعمیر فورویل درایو ۴WD لکسوسRX350.تعمیرات تخصصی فورویل درایو انواع لکسوس تویوتا هیوندای کیا بنز بی ام و پورشه ، تعمیرات و عیب یابی حرفهای الکترونیکی و برقی اتومبیل های وارداتی

 

فورویل درایو چیست؟

در خودروهای  ۴WD Four Wheel Drive چهار چرخ فعال نیروی موتور به جعبه انتقال (Transfer Case) منتقل می‌شود. وظیفه اصلی جعبه انتقال توزیع توان بین اکسل های جلو و عقب است.در داخل این جعبه انتقال مجموعه‌ای از چرخ دنده مانند گیربکس وجود دارد. هنگامی که توان توسط این جعبه تقسیم می‌شود، به شما ضمانت می‌کند که هر چرخی با سرعت برابر در حال گردش است. این برابر بودن سرعت های دورانی چرخ‌ها مشکل بزرگی هنگام دور زدن خودرو ایجاد می‌کند.همان طور که می‌دانید در هنگام پیچیدن در یک پیچ، تایر داخلی سرعت کمتری نسبت به تایر بیرونی دارد.

قفل بودن دیفرانسیل در اصطلاح باعث می‌شود دور زدن خودرو با شعاع بیشتری انجام شود و یقیناً خطر آفرین می‌باشد.در سیستم‌های جدید ۴WD شما می‌توانید خودتان سیستم را به صورت الکترونیکی فعال و غیرفعال کنید. البته در مدلهای کمی قدیمی تر شما می‌بایست این کار را به وسیله دنده اضافی کنار دنده اصلی انجام می‌دادید.در سیستم‌های الکتریکی معمولاً حالت Low وجود دارد که به معنای قفل شدن دیفرانسیل و تقسیم نیروی مساوی بین دو چرخ طرفین است. همچنین حالت High نیز وجود دارد که در اصطلاح کنترل لغزش نیز گفته می‌شود. در این حالت مشکل قفل شدن دیفرانسیل وجود ندارد. در این حالت خودرو می‌تواند تا سرعت ۶۰ مایل بر ساعت حرکت کند.

 

 

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

یونیت ۴WD لکسوس

این سیستم در سرعت های بالا برای لکسوس به صورت اتوماتیک غیر فعال می شود .در این خودرو برای سیستم ۴WD یونیتی تعبیه شده تا با ارتباط با سیستم های ESP /ABS / ECU از طریق شبکه و بررسی وضعیت و پارامترهای مختلف  برای فعال یا غیر فعال کردن این سیستم توسط یک شیر برقی تصمیم گیری شود.

 

مشخصات فنی RX 350

موتور ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه
حجم موتور ۳۵۰۰ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت ۲۷۵ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۳۴۸ نیوتن متر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ دنده خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۷.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت

اشکالات احتمالی یونیت فور ویل درایو ۴WD لکسوس RX 350

  • یونیت خاموش شده

  • چراغ فورویل درایو چشمک می زند یا روشن شده

  • موتور یا شیر برقی فعال کننده فورویل عمل نمی کند

  • کلید ۴WD عمل نمی کند

  • یونیت اروری دارد که رفع نمی شود

  • دیاگ به یونیت متصل نمی شود

 

مشخصات فنی فورویل درایو RX350

۸۹۶۳۰-۴۸۰۱۰

تعمیر فورویل درایو ۴WD لکسوسRX350

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *