تعمیر فرمان برقی کیا KIA سورنتو

تعمیر فرمان برقی کیا KIA سورنتو

تعمیر فرمان برقی کیا KIA سورنتو- تعمیر برد الکترونیکی فرمان برقی KIA

معرفی سیستم فرمان برقی

اکثر سیستم های فرمان برقی تا اوایل دهه ۲۰۰۰ ، به کمک یک پمپ مایع هیدرولیک تغذیه می شد .پمپ نیروی مورد نیاز خود را از موتور دریافت می کرد و در این حالت موتور ۵ تا ۸ اسب بخار ، قدرت خود را از دست می داد.

امروزه در سیستم الکترونیکی فرمان برقی ، از هیچ پمپ هیدرولیک مایع ، استفاده نمی شود  و دیگر خطر احتمال نشت مایع ، خودرو را تهدید نمی کند.

فرمان الکترونیکی  برقی EPS یکی از سیستم های ضروری در خودرو های امروزی جهت مصرف بهینه سوخت ،که  اجزای تشکیل دهنده آن شامل  موتور ، دنده کاهش ، حسگر  گشتاور می باشد.

برای راه اندازی پمپ ، در فرمان برقی نیاز به مصرف سوخت نیست که این امر منجر به کاهش مصرف سوخت می گردد .

مکانیزم طراحی فرمان برقی پیچیدگی کمتری نسبت به فرمان هیدرولیکی دارد که نگه داری را برای کاربر آسان تر می کند. یک موتور الکترونیکی بر  روی ستون یا دنده فرمان نصب می گردد که گشتاور را به ستون فرمان اعمال می کند تا راننده بتواند فرمان را بچرخاند.
سیستم فرمان برقی به شکلی طراحی شده است که سیستم های ایمنی  پشتیبانی را  در مواقع ضروری فعال می نماید.

واحد کنترل الکترونیکی ECU سیستم فرمان برقی EPS ، نیرو مورد نیاز بر اساس گشتاور مورد نیاز روی فرمان توسط راننده را تعیین می کند.

با توجه به موقعیت موتور EPS به صورت ستونی ، درایو مستقیم و pinion assist طراحی شده است. در نوع ستونی سیستم فرمان برقی دارای سنسور گشتاور و کنترلر می باشد.

Kia کیا سورنتو Sorento

سورنتو یک خودرو SUV با شاسی متوسط می باشد. در مدل ۲۰۲۲ این خودرو مجهز به موتور توربوشارژر قدرتمند هیبریدی ، با قدرتی معادل ۲۲۷ اسب بخار و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی ابعاد دارد.

کیا سورنتو  ۲۰۲۲مجهز به رادار هوشمند ، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ، فناوری ترمز اضطراری و کمک راننده هوشمند ،می باشد.

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *