تعمیر فرمان برقی فورد موستانگ

تعمیر فرمان برقی فورد موستانگ

تعمیر فرمان برقی فورد موستانگ در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد

فرمان برقی (EPS ) چیست؟

فرمان (EPS )  امروزه جایگزین فرمان هیدرولیک،در تعداد زیادی از خودروهای جدید شده است. یکی از مزیتهای EPS حذف شدن پمپ هیدرولیک فرمان است  که از۸تا۱۰اسب بخار از قدرت موتور را مصرف می کند. همچنین حذف شدن مایع هیدرولیک ،شیلنگ ها،نشتیهای آن ونیز عدم نیاز به چک کردن آنها از مزیتهای این سیستم می باشد.این سیستم همچنین آرامتر از فرمان هیدرولیک کار می کند. زیرا نه صدای پمپ وجود دارد ونه مایع در داخل شیلنگها وسوپاپها،اما برجسته ترین تفاوت در فرمان پذیری و منظم بودن فرمان آن است.

فرمان (EPS ) حتی هنگامی که موتور خاموش باشد نیروی کمکی برای پیچیدن فرمان را تهیه می کند. همچنین این سیستم در مصرف سوخت نیز صرفه جویی می کند زیرا وزن کمی دارد و موتور DC  آن فقط هنگامی که نیاز باشد به ما کمک می کند.(هنگام پیچیدن فرمان )، سیستم (EPS ) به وسیله یک موتور ۱۲ ولت کار میکند و به موتور خودرو برای منبع انرژی وابسته نیست. بنابراین حساسیت فرمان حتی هنگامی که موتور خاموش است تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

سیستم فرمان برقی با اندازه گیری های بسیار دقیق تنظیم می شود که تطبیق یافتن آن  برای کنترلهای هیدرولیکی سخت می باشد، این سیستم به وسیله بازبینی ورودی های غربیلک فرمان ،سرعت خودرو و دیگر عاملهای دینامیکی می تواند یک حرکت مستقیم برای خودرو مهیا کند.  EPS می تواند نیروی زیادی هنگامی که شما احتیاج دارید فراهم کند ( سرعت کم ) همچنین هنگامی که نیاز نداریم از توانایی فرمان می کاهد ( سرعت زیاد ) .

در عین حال چون با سیستم نرم افزاری هدایت می شود دقت فرمان و اعتدال آن و حساس بودن آن را بالا می برد .

معرفی خودرو فورد موستانگ:

فورد موستانگ / Ford Mustang را می توان شاخص‌ترین خودروی ساخت کشور آمریکا دانست. این خودرو عضلانی بیش از ۵۰ سال است که با پیشرانه‌های قدرتمند تولید می‌شود. از رقبای اصلی موستانگ می‌توان به شورولت کامارو و دوج چلنجر اشاره کرد.گفته می‌شود خودرو فورد موستانگ الکتریکی می‌تواند بیش از ۶۰۰ کیلومتر را با یک باتری پر بپیماید. در حالی این رقم اعلام شده که تسلا با عرضه‌ی اتومبیل‌های برد طولانی با حداکثر مسافت ۵۰۰ کیلومتری، در دنیا اول است.

برای زیر کاپوت این خودرو سه موتور مختلف در نظر گرفته شده است که عبارتنداز:

  • یک موتور ۳.۷ لیتری V6 با حداقل ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور
  • یک موتور ۲.۳ لیتری اکوبوست چهار سیلندر با بیش ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ نیوتن متر گشتاور
  • یک موتور ۵ لیتری V8 با بیش از ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۸ نیوتن متر گشتاور

صرف نظر از نوع موتور انتخاب شده می توان آن ها را با گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک سفارش داد.
این خودرو دارای یکی از پیشرفته ترین سیستم های تعلیق مستقل عقب است که کیفیت سواری را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشیده است. سیستم تعلیق جلو این خودرو نیز از نو طراحی شده است. با توجه به گزارشات منتشر شده این خودرو روی چرخ های ۱۹ اینچی سوار است. همچنین این اسب سرکش دارای سیستم جدید کنترل پایداری است تا تمام پویایی خود را نشان دهد.

اشکالات احتمالی فرمان برقی فورد موستانگ:

  • خطا بر روی سنسور ترکمتر

  • سفت شدن فرمان و نداشتن خطا در یونیت

  • سفت  شدن فرمان و داشتن خطا در یونیت

  • خطای مربوط به موتور برقی فرمان

  • خطای مربوط به سنسور زاویه فرمان

  • فالت داخلی

  • و…

تعمیر فرمان برقی فورد موستانگ

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *