تعمیر فرمان الکترو هیدرولیک هیوندای جنسیس

تعمیر فرمان الکترو هیدرولیک هیوندای جنسیس

تعمیر فرمان الکترو هیدرولیک هیوندای جنسیس. تعمیرات تخصصی فرمان الکتروهیدرولیک و الکترونیکی انواع بنز بی ام و لکسوس تویوتا پورشه در دفتر  مهندسی دیجی برد.

فرمان هیدرولیک

فرمان‌های هیدرولیکی پرکاربردترین نوع فرمان در بین خودروها است که در آن پمپ و روغن هیدرولیک یک منبع نیروی اضافی را برای راننده فراهم می‌کند و چرخاندن فرمان را برای او آسان‌تر می‌کند.

در این سیستم یک پمپ پر از روغن هیدرولیک وجود دارد که توسط دو عدد شلنگ به جعبه فرمان متصل است. این روغن، هنگام چرخاندن فرمان موجب افزایش فشار به جعبه فرمان شده و نیروی کافی را برای چرخش فرمان فراهم می‌کند. هزینه ساخت و نگه‌داری این سیستم بسیار کم است.

فرمان الکتروهیدرولیک (EHPS)

در این سیستم، از یک موتور برقی برای عملکرد پمپ هیدرولیک استفاده می‌شود و مقدار بسیار کمی از نیروی موتور صرف چرخش فرمان خودرو می‌شود. پس در این خودروها خبری از کاهش توان موتور نیست و از مزایای آن می‌توان به تشخیص سرعت و کاهش فرمان پذیری در سرعت‌های بالا به منظور جلوگیری از حادثه اشاره کرد.

فرمان‌های برقی (EPS)

پیشرفته‌ترین سیستم فرمان‌های خودرو، فرمان‌های برقی هستند. ساز و کار آن تقریبا شبیه به دو نوع قبل است با این تفاوت که در آن‌ها به جای استفاده از سیستم هیدرولیکی، موتور الکتریکی نیروی لازم برای چرخش فرمان را تامین می‌کند.

درباره جنسیس:

جنسیس یک سدان لوکس فول سایز است که اولین بار در سال ۲۰۰۸ توسط شرکت هیوندا معرفی شد. جنسیس نسل اول در سال ۲۰۱۲ فیس لیفت شد. جنسیس موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA شده است. جنسیس از طرف نشریه موتور ترند جزو ۴۰ خودروی جدید برتر آمریکا در سال ۲۰۰۹ لقب گرفت.
نسل اول جنسیس سدان را با موتور ۳۸۰۰ در بازار ایران عرضه شد و مدتی بعد مدل فیس لیفت آن را نیز معرفی کرد. خودروهایی نظیر تویوتا اوریون و کیا کادنزا از رقبای جنسیس سدان محسوب می شوند. تولید نسل اول جنسیس در سال ۲۰۱۳ متوقف شد.

مشخصات فنی

حجم موتور ۳۷۷۸ cc
تعداد سیلندرها ۶
آرایش قرار گیری سیلندرها خورجینی V شکل
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) ۲۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) ۳۶۵ نیوتون متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) دیفرانسیل عقب
نوع جعبه دنده جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو) ۶
حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ الی ۱۰۰ (برحسب ثانیه) ۶ ثانیه
سیکل ترکیبی مصرف سوخت ۹.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

از مشکلات عمده فرمان الکتروهیدرولیک

  • پمپ هیدرولیک فعال نمی شود

  • پمپ خطای داخلی دارد

  • سنسور فشار روغن ارور دارد

  • فرمان سفت شده و یا گاهی سفت می شود

  • و…

 

 

 

خطا در سیستم پمپ هیدرولیک

مشخصات فنی فرمان: GENESIS POWER STEERING PUMP MOTOR A0014264

تعمیر فرمان الکترو هیدرولیک هیوندای جنسیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *