تعمیر سیستم توربوشارژ

تعمیر سیستم توربوشارژ

تعمیر سیستم توربوشارژ (بخش الکترونیکی)تمام خودروهای روز دنیا در مرکز تخصصی دیجی برد.

توربوشارژر

وظیفه توربو شارژ دمیدن هوا با فشار به داخل سیلندر می باشد توربوشارژ با این کار در خروج دود کمک کرده در ضمن با این کار هوای بیشتری به داخل سیلندر تزریق می کند .این کار توربوشارژ باعث بهتر پر کردن سیلندر خواهد شد و راندمان موتور افزایش می یابد.

تامین هوای بیشتر در واقع مهیا ساختن اکسیژن بیشتر برای انجام احتراق بوده و این امرسبب احتراق بهتر سوخت در محفظه احتراق و در نهایت قدرت بیشتر موتور خواهد بود . درموتورهای دیزل دو زمانه از یک دمنده به همین منظور استفاده می شود .فشار هوای ارسالی توسط دمنده تنها اندکی از فشار اتمسفر یشتر است و بنابراین اثرتوربو شارژ را ندار.د توربو شارژ نیروی خود را از دودهای خروجی موتور می گیرد.

توربوشارژر همچنین بازدهی سوخت را بدون افزایش توان به همراه دارد.

تامین هوای موتور توربوشارژ

موتورهایی که توربو شارژ ندارد به عنوان موتورهای بدون توربو شارژ یا موتورهای معمولی یاد می شوند زیرا در این موتورها به علت حرکت پیستون در داخل سیلندر عمل مکش هوا به داخل سیلندرها انجام می شود به این ترتیب هوای داخل سیلندر با فشار جو تامین می گردد.

حتی در شرایط ایدال فشار هوای ورودی در داخل سیلندرها به فشار جو نمی رسد و درعمل به مقدار قابل توجهی کمتر از ان می باشد.

توربو شارژ جریان هوای ورودی به محفظه احتراق را تقویت نموده و باعث افزایش فشار ان به نسب دو برابر فشار جو می گردد این امر سبب افزایش قدرت خروجی و گشتاور موتور از۲۵تا ۴۰ درصد بسته به طراحی توربوشارژ و موتور می شود.

سیستم الکترونیکی توربوشارژر

این سیستم ، شیر هوا و همچنین استپر موتور را به صورت الکنترونیکی کنترل می کند. کنترل شیر و استپر موتور به صورت حلقه باز و حلقه بسته انجام می شود. کنترل حلقه بسته بصورت فیدبک دار و از نوع PID است. خروجی سیستم حلقه باز نیز بیشتر وابسته به پارامترهای ورودی مانند دور در دقیقه موتور است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *