تعمیر رادار نقطه کور لکسوس GS350

تعمیر رادار نقطه کور لکسوس GS350

تعمیر رادار نقطه کور لکسوس GS350- تعمیر تخصصی رادار نقطه کور در دیجی برد – تعمیر سیستم رادار نقطه کور BMS زیر نظر کارشناسان دیجی برد

معرفی رادار نقطه کور

ناحیه یا نواحی اطراف خودرو که  در محدوده  دید راننده نیستند را اصطلاحا نقاط کور می نامند . در زمان های  قدیم راننده این ضعف را با کمک آینه های تعبیه شده در خودرو جبران می نمود . رشد تکنولوژی سبب شد که شرکت های خودرو سازی در تولیدات مدرن خود سیستم تشخیص نقاط کور را طراحی و تعبیه نمایند.

سیستم تشخیص نقاط کور یا BSM در واقع یک سیستم کمک کننده به راننده می باشد که جهت افزایش ایمنی طراحی شده است . این سیستم هوشمند هشدار های لازم به راننده را جهت وسایل نقلیه ای که خارج  دید راننده می باشند را می دهد. گرچه سیستم هشدار دهنده نقاط کور هنوز جایگزین بررسی محیط پیرامون به کمک آینه نشده است ولی کمک به کاهش خطا های انسانی می نمایند.

نحوه عملکرد سیستم هشدار نقاط کور

این سیستم هوشمند با کمک سنسور های الکترومغناطیسی در سمت چپ و راست سپر های عقب  و دوربین های تعبیه شده در آینه های اطراف درب خودرو محیط اطراف وسیله نقلیه را بررسی می نماید و کوچکترین تغییرات را با راننده هشدار می دهد.

سیستم BMS دارای یک صفحه نمایشگر می باشد که هشدار های لازم را با صدای بوق یا زنگ به راننده مخابره می نماید البته برخی از این نوع سیستم هشدار دهنده، اخطار لازمه از طریق  لرزش فرمان یا صندلی به راننده می دهد.

معایب سیستم هشدار دهنده نقاط کور

در زمانی که یک وسیله نقلیه از پشت یا جهت مخالف در راستای خودرو به شما نزدیک می شود یا در مواردی که خودرو از ریل های حفاظتی و موانع جاده عبور می نماید  هیچ هشداری نمی دهد.در یک جمع بندی کمک به ایمنی رانندگی می کنند اما هیچ تضمینی برای ایمنی کامل را به راننده و سرنشینان نمی دهد

این سیستم هوشمند قابلیت تشخیص وسایل نقلیه ای با سرعت بالا را ندارند و از نظر کارایی در بزرگراه  و آزاد راه  مفید هستند و استفاده چندانی در خیابان های شهری ندارند و لازم به ذکر است در شرایط آب و هوایی سخت نظیر برف ، باران، خاک و.. سنسور سیستم ممکن است با خطا همراه شود.

 

مشکلات سنسورهای نقطه کور

  • خطای ارتباطی دارند و روشن نمی شوند

  • کالیبره نمی شوند

  • بعد از مدت کوتاهی از کالیبره خارج می شوند

  • ارور در دیاگ دارند

  • چراغ های روی اینه روشن نمی شوند

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *