تعمیر رادار نقطه کور تویوتا پریوس TOYOTA prius

تعمیر رادار نقطه کور تویوتا پریوس TOYOTA prius

تعمیر رادار نقطه کور تویوتا پریوس TOYOTA prius- تعمیر تخصصی برد الکترونیکی رادار نقطه کور تویوتا در کلینیک تخصصی Digi-board ، این رادار وسایل نقلیه در خارج از دید راننده را شناسایی می کند.

رادار نقطه کور

نقاط کور یک خطر بزرگی برای ایمنی رانندگان و سرنشینان به همراه دارد. محدودیت های فیزیکی و قرار گرفتن اشیا در خارج از محدوده بینایی انسان سازندگان خودرو را به طراحی سیستم هشدار دهنده نقاط کور ترغیب نمود.

طبق گزارشات موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها سالانه بیش از ۳۵۰۰۰۰ تصادف در اثر نقاط کور رخ می دهد . در سال ۲۰۰۳ شرکت ولوو برای اولین بار سیستم نظارتی نقاط کور  را ارائه داد.

فناوری پیشرفته رادار در بسیاری از خودرو های امروزی به عنوان یک تجهیز ضروری برای جلوگیری از برخورد و کاهش تصادفات جاده ای به عنوان یک سیستم هشدار دهنده توسط سازندگان خودرو ابداع شد. رادار نقطه کور معمولا در گوشه های پشتی خودرو یا SUV تعبیه می شود که جسم متحرک در خط مجاور را شناسایی می کند.

سیستم هشدار نقطه کور BSW یا Blind spot warning ، از دوربین ها ، رادار ، حسگر های اولتراسونیک ultrasonic برای شناسایی وسایل نقلیه ای که در زاویه دید شما نیستند بهره می گیرد.

رادار نقطه کور چگونه کار می کند؟

در اولین مرحله این سیستم هوشمند از دوربین و تکنولوژی پیشرفته sonar برای تشخیص اشیا در مکان های خاص استفاده می کنند. این مرحله معمولا با رانندگی در سرعت معین و استفاده از راهنما آغاز می گردد.

مرحله دوم نحوه اطلاع رسانی به راننده می باشد که به روش های مختلف با توجه موقعیت خاص انجام می پذیرد برای مثال در صورت وجود وسایل نقلیه در خطوط مجاور که راننده آنها را نبیند یک هشدار صوتی یا تصویری به راننده می دهد.در برخی از خودروهای مدرن ، سیستم هشدار نقاط کور اخطار های لازم را با لرزش فرمان یا صندلی به همراه دارد.

خصوصیات بارز سیستم هشدار نقاط کور

یکی از خصوصیات منحصر این سیستم تغییر خطوط ایمن تر است. مطالعات اخیر نشان می دهد خودروهای مجهز به این سیستم تصادفات کمتری ناشی از تغییر مسیر را تجربه می کنند. کاهش تصادفات کاهش تعمیر قطعات مکانیکی و الکترونیکی خودرو را به ارمغان می آورد که این خود مسبب کاهش هزینه ها می شود.

در برخی از موقعیت ها ، اشیا در خارج از گستره ی دید انسان قرار می گیرند برای حل این مشکل راننده مجبور به چرخاندن سر و گردن خود می شود که این کار دقت راننده را کاهش می دهد اما سیستم هشدار نقاط کور این ضعف را بهبود می بخشد.

سیستم نظارت برنقاط کور BSM ، معمولا مجهز به سیستم RCTA هشدار صوتی و بصری روی دوربین دنده عقب خودرو می باشند که مشکل پارک را تا حد قابل قبولی کاهش می دهند.یکی دیگر از ویژگی های سیستم هشدار نقاط کور ، تکنولوژی LCA یا Lane-change assist است هنگامی که وسیله نقلیه دیگری به سرعت از  پشت به خودرو شما نزدیک می شود به شما هشدار می دهد که تغییر مسیر ندهید.

بررسی خودرو تویوتا پریوس TOYOTA Prius

Prius چهارمین نسل ، از خودرو هیبریدی – الکتریکی نماد شرکت تویوتا می باشد که با مصرف سوخت بسیار پایین و حداکثر کارایی یک خودرو بسیار پرطرفدار در بین دوستاران خودرو است.طراحان شرکت تویوتا برای طراحی بدنه Prius ، از یک دونده در موقعیت استارت الهام گرفته اند که حرکت رو به جلو را می توان در ظاهر این خودرو لوکس احساس نمود.

چراغ های LED ، تعبیه شده در جلو خودرو  چراغ ها را کمی کوچک تر از اندازه خود نشان می دهد. موتور تویوتا پریوس به صورت خطی به ظرفیت ۱.۸ لیتر می باشد که در برخی از شرایط عملیاتی بازده بیش از ۴۰ درصد را ایجاد می کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *