تعمیر رادار دریایی JRC

تعمیر رادار دریایی JRC

تعمیر رادار دریایی JRC شناورها تعمیرات رادارها و تجهیزات کشتی های بزرگ و کوچک تعمیرات تخصصی الکترونیک تعمیر بردها و مدارات معیوب صنعتی و حساس

رادار

رادار (Radar) از حروف اول کلمات Radio Detection and Ranging به معنای کشف و فاصله یابی رادیویی گرفته شده است. این اصطلاح را نیروی دریایی آمریکا در سال ۱۹۴۱ پیشنهاد داد و حدود ۷۶ کشور آن را پذیرفتند.

 

رادار در طبیعت

شاید رادار طبیعی بیشترین استفاده را برای خفاش دارد. چرا که این پرنده شب پرواز، دارای حس بینایی ضعیفی است و به کمک طبیعت راداری که دارد، می تواند موانع دور و بر خود را تشخیص دهد. خفاش هنگام پرواز فریادهای ابر صوتی خاصی ایجاد می کند که پس از برخورد با اجسام مختلف، منعکس می شود و به گوش خفاش می رسد. به وسیله همین پژواک صداهای ابر صوتی است که نوع مانع و فاصله آن را تشخیص می دهد و طوری پرواز می کند که از تصادم با آنها در امان باشد. والها و دلفینها نیز از همین پدیده بازتاب استفاده می کنند که در مورد بازتابهای صوتی به آن”سونار” گفته می شود.

مبانی کار رادار

در واقع اختراع رادار از یک پدیده فیزیکی و بسیار طبیعی به نام انعکاس گرفته شده است. همه ما بارها و بارها بازگشت صدا را در مقابل صخره های عظیم تجربه کرده ایم. نور خورشید هم با استفاده از همین پدیده است که هنگام شب با انعکاس از سطح ماه به ما می رسد. امواج رادیویی و الکترومغناطیس نیز قابلیت انعکاس و بازتاب دارند و رادار بر اساس همین خاصیت ساده به وجود آمد. بنابراین بشر در ساخت رادار از طبیعت استفاده های فراوان و اساسی کرده و با تغییراتی جزئی برای خود وسیله ای سودمند ساخته است. ساده ترین رادارها در حقیقت از یک فرستنده و یک گیرنده رادیویی به وجود آمدند. این وسایل ابتدایی فقط قادر بودند وجود شیء را اعلام کنند و به هیچ وجه توانایی تشخیص اندازه و ویژگیهای دیگر آن را نداشتند.

مکانیسم کار رادار

همان طور که امواج دریا و امواج صوتی پس از رسیدن به مانعی منعکس می شوند، امواج الکترومغناطیسی هم وقتی به مانعی برخورد کردند، بر می گردند و ما را از وجود آن آگاه می سازند. به کمک امواج الکترومغناطیسی نه تنها از وجود اجسام در فاصله دور باخبر می شویم، بلکه به طور دقیق تعیین می کنیم که آیا ساکن هستند یا از ما دور و یا به ما نزدیک می شوند؟ حتی سرعت جسم نیز به خوبی قابل محاسبه است. امواج منتشر شده از رادار، پس از برخورد به یک جسم دور، بازتاب یافته و به طرف نقطه حرکت بر می گردند. امواج برگشتی توسط دستگاه های خاص در مبدا تقویت می شوند و و بعد از تقویت در یک نشانگر یا همان اسکوپ رادار نشان داده می‌شوند. از روی مدت رفت و برگشت این امواج، فاصله بین جسم و رادار اندازه گیری می شود.

 

 

رادار JRC ژاپن

This JMA-2343/2344 is the most advanced high-performance radar with 4kW 48nm for JMA-2343/6kW 64nm for JMA-2344. Both units provide the latest signal processing for superior target detection and cursor position date output. MARPA function is an available option on both systems.

Outline

  • Latest digital signal processing for target detection.
  • ۴kW transmitting output power for JMA-2343, and 6kW for JMA-2344.
  • NMEA 0183 RSD for cursor position data output.
  • Optional MARPA function.
  • Easy operation with soft key switch

مشکلات رادارهای دریایی

  • رادار روشن نمی شود

  • داده های نمایش داده شده اشتباه است

  • رادار ارور آنتن دارد

  • موتور گردان رادار کار نمی کند

  • رادار ارور داشته و اجازه کار نمی دهد

  • تصور نمایشگر مشکل دارد

  • برد رادار کاهش یافته

  • و…

مشخصات فنی رادار دریایی:

MSF1421B

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *