تعمیر رادار دریایی سیمراد SIMRAD

تعمیر رادار دریایی سیمراد SIMRAD

تعمیر رادار دریایی سیمراد SIMRAD-  تعمیر برد الکترونیکی انواع رادار دریایی در Digi-board

معرفی رادار دریایی

اصطلاح رادار به معنای تشخیص و برد رادیویی می باشد و به طور کلی رادار دریایی با توجه به امواج الکترومغناطیسی عمل می نماید امواج ارسالی و دریافتی توسط رادار دارای سه مشخصه فاصله ، سرعت و جهت حرکت موج به همراه ارتفاع جسم ساکن یا متحرک می باشد

رادار یک تجهیز ضروری برای هر وسیله شناور دریایی می باشد که به منظور هدایت کشتی  از یک نقطه به نقطه ای دیگر به کار برده می شود . رادار دریایی با توجه به فرکانس ۱۰ گیگا هرتز در محدوده باند X و ۳ گیگا هرتز در محدوده  باند S دسته بندی می شوند اگر بخواهیم به تصویر با وضوح بهتری دست پیدا کند بهتر است از رادار در محدوده باند ایکس استفاده نمایید به دلیل اینکه محدوده S در هنگام باران و مه مناسب می باشند.

آنتن رادار قابلیت دریافت  و ارسال  امواج الکترومغناطیسی  را دارد  که به طور مداوم در بالای کشتی در حال چرخش ، سیگنال را دریافت و ارسال می نماید.  با کمک فرکانس و زمان بازگشت یا بازتاب امواج به گیرنده رادار کشتی کمک می نماید تا بتواند تشخیص دهد ادامه مسیر امکان پذیر می باشد.

کاربرد رادار دریایی

رادار برای محاسبه  برد و باربری جهت ارایه داده های دقیق در هر وسیله نقلیه دریایی استفاده می شود و به تعیین وضعیت آب و هوا تا حد مشخصی کمک می نماید . روی صفحه نمایشگر رادار رنگ های نارنجی و قرمز ، سبز و آبی وجود دارد که قوی یا ضعیف بودن سیگنال را نشان می دهد .

برای خواندن رادار نکاتی نظیر : دامنه ، خواندن محدوده یا گستره حلقه، نمایش بلبرینگ های هدف و آگاهی از موقعیت بسیار حائز اهمیت می باشد . رادار اطلاعات دقیقی را ارائه می دهد اما  داشتن تجربه کافی اپراتوری که کشتی را هدایت می نماید بسیار مفید می باشد.

رادار سیمراد Simrad  مدل Argus S-Band

رادار Argus S-Band  برای شناور  با وزن بیش از ۳۰۰۰ تن ناخالص مورد استفاده قرار می گیرند . شرکت تولیدی سیمراد انواع رادار در محدوده  S باند ، X باند ، برد باند را تولید می نماید. این مدل رادار تا دکل با آنتن ۱۲ فوتی را پشتیبانی می نماید.

از قابلیت این رادار به کاهش نویز و طول عمر بالا ، بهبود عملکرد نمایشگر ، واحد هسته ، صفحه کلید توسعه یافته می توان اشاره نمود همچنین چهار آنتن با ترکیب باند X و S با توانایی سازگاری با نمایشگر های رومیزی  ۲۴، ۱۹ ، ۲۶ اینچی را دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *