تعمیر رادار جلو ACC RADAR بی ام و BMW

تعمیر رادار جلو ACC RADAR بی ام و BMW

تعمیر رادار جلو ACC RADAR بی ام و BMW- تعمیر تخصصی انواع سیستم های هشداری و رادار در کلینیک Digi-board -سیستم کروز تطبیقی ACC سرعت خودرو را به گونه ای تنظیم می کند که فاصله ایمن را با وسایل نقلیه جلویی ایجاد می کند.

سیستم رادار جلو ACC RADAR

سیستم رادار جلو به عنوان فناوری کروز تطبیقی (ACC (Adaptive cruise control  ، شناخته می شود که جهت هماهنگی و عدم برخورد وسیله نقلیه با خودرو های جلویی در صنعت خودرو سازی به کار می رود.

در سال ۱۹۹۵ ، سیستم کنترل فاصله مبتنی بر لیزر در معرفی شد که می توانست با کنترل دریچه گاز یا کاهش دنده بر سرعت خودرو تاثیر بگذارد و در نهایت در سال ۱۹۹۹ اولین سیستم ACC بر اساس تکنولوژی رادار به بازار عرضه شد.

این فناوری حسی به خودرو اجازه می دهد تا برخورد های احتمالی رو به جلو را شناسایی کند و هشدار های لازم را به راننده می دهد

تاریخچه کروز کنترل تطبیقی ACC

اولین بار شرکت خودرو سازی میتسوبیشی ژاپن  در سال ۱۹۹۲ adaptive cruise control این سیستم تشخیص فاصله اجسامی را که خیلی نزدیک خودرو می شدند را شناسایی می کرد.

کارخانه خودرو سازی میتسو بیشی در سال ۱۹۹۵ فناوری Debonair یا پیش نمایش کنترل فاصله را طراحی نمود که با کاهش دنده یا کنترل دریچه گاز به کمک سیستم لیزر انجام می پذیرفت.

شرکت های خودرو سازی نظیر: بی ام و BMW ، بنز ، فورد ، تویوتا و… در اوایل سال ۲۰۰۰ نسخه های کروز کنترل تطبیقی ACC را خودرو های تولیدی به کار گرفتند. امروزه این فناوری پیشرفته مجهز به ترمز خودکار و کنترل سرعت هستند.

سیستم رادار ACC RADAR چگونه کار می کند؟

هنگامی که راننده سرعت مورد نظر خود را در سیستم ACC تعیین می کند. این سیستم سیگنالی را از رادار خود به کمک یک ریزپردازنده سیگنال دیجیتال جهت تعیین فاصله تا نزدیکترین خودرو دریافت می کند.

اگر فاصله خودرو راننده خیلی کم باشد سیستم ACC سیگنالی را به موتور یا ترمز می فرستد و سرعت خودرو را کاهش می دهد بعد از باز شدن مسیر یا ترافیک خودرو را به سرعت دلخواه راننده می رساند.

خصوصیات متمایز سیستم کروز مجهز به ACC RADAR با سیستم کروز معمولی

سیستم کروز معمولی برای اولین بار در  سال ۱۹۴۸ ابداع شد و تاکنون تمرکز آن بر روی کنترل دریچه گاز بوده است اما سیستم کروز تطبیقی توانایی تشخیص سرعت خودرو جلویی را دارد.

در سیستم های کروز ACC Radar  امروزی امکان کنترل شتاب و ترمز خودرو وجود دارد حتی به راننده این امکان را می دهد در بزرگراه با ترافیک کم پای خود را از روی پدال ترمز بردارد و به محض نزدیک شدن به خودرو جلویی سیستم به صورت اتوماتیک فعال می شود.

در فناوری کروز هوشمند ACC ، با توجه به اینکه  علائم راهنمایی و رانندگی را تشخیص می دهد خودرو هنگامی که به مناطق محدودیت سرعت می رسد به صورت اتوماتیک سرعت وسیله نقلیه را تنظیم می کند.

اگر سیستم کروز ACC  در حالت eco تنظیم شود مصرف سوخت و برق در خودرو به حداقل می رسد برای مثال هنگامی که وسیله نقلیه به سربالایی می رسد این سیستم هوشمند سرعت خودرو را ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *