تعمیر دستگاه همودیفایر

تعمیر دستگاه همودیفایر

تعمیر دستگاه همودیفایر humidifier – تعمیر تخصصی برد الکترونیکی دستگاه تنفسی برند FISHER Paykel در کلینیک Digi-board

معرفی دستگاه همودیفایر

برخی از افراد در فصل تابستان که هوا گرم است  علائم حساسیت تنفسی و پوستی بیشتری را تجربه می کنند . فن ها و سیستم های تهویه مطبوع هوای خشک را در اتاق به گردش در می آورند که راه کار این مشکلات دستگاه تولید رطوبت یا همودیفایر می باشد

این دستگاه  ، جهت ایجاد گرما و رطوبت در گازهای تنفسی در صنعت پزشکی به کار می رود

گاز تنفسی با عبور از محفظه دستگاه همودیفایر طی یک فرایند فیزیکی مرطوب می شود که معمولا مجهز به دو سیستم گرم کننده می باشد.

در مرحله اول ، آب موجود در محفظه دستگاه روی یک heater plate یا صفحه بخاری گرم می شود .  دستگاه به کمک یک کاوشگر دمای گاز در خروجی محفظه را نمایش می دهد.

همودیفایر به صورت کاملا هوشمندانه میزان قدرت صفحه هیتر را کنترل و تنظیم می نماید . این دستگاه قابلیت گرم کردن گاز تنفسی تا ۳۷ درجه سانتی گراد را دارد.

دمای محیط در حالت نرمال بین ۱۸ تا ۲۶ درجه سانتی گراد است اما دستگاه تنفسی همودیفایر می تواند با تولید بخار دمای محیط را مرطوب نماید.

خصوصیات بارز دستگاه humidifier

هوا خشک می تواند رطوبت پوست را جذب کند و تنفس را برای بیماران سخت نماید هودیفایر به مرطوب نمودن هوا کمک شایانی می کند و برای افرادی که مشکلات پوستی ، آلرژی ، مشکلات تنفسی ، سردرد های سینوسی بسیار مفید هستند.

طی تحقیقات اخیر محققان  با انتشار ویروس شبیه سازی آنفولانزا  در محیطی که دستگاه humidifeir وجود داشته به این نتیجه رسیدند که بیش از ۴۰ درصد سرعت انتشار ذرات ویروس کاهش یافته است

انواع دستگاه رطوبت ساز humidifier

یکی از نمونه های دستگاه رطوبت ساز از نوع  اولتراسونیک می باشد که به جای برق از مکانیزم ارتعاشات ناشی از پیزو برای تبخیر آب استفاده می گردد که بسیار مقرون به صرفه است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *