تعمیر دستگاه جی پی اس GPS

تعمیر دستگاه جی پی اس GPS

تعمیر دستگاه جی پی اس GPS تعمیرات تخصصی انواع جی پی اس های صنعتی،دریایی، خودرویی و… در مرکز دیجی برد.

جی پی اس (GPS) چیست؟

سیستم مکان یابی جهانی ( Global Positioning System ) یک سیستم مکان یابی با استفاده از ماهواره های مرجع اســت. اولین ماهواره جی پی اس در سال ۱۹۷۸در مدار زمین قرار گرفت و در سال های بعد تعداد این ماهواره ها به ۲۴ عدد رسید و امروزه بیشتر هم شده است. به مجموع این ماهواره ها NAVSTAR نیز گفته می شود.

این سیستم در ابتدا توسط ایالات متحده آمریکا و به قصد استفاده نظامی ساخته شد و ماهواره های آن در مدار زمین قرار گرفتند ولی در سال ۱۹۸۰ استفاده از آن برای عموم آزاد شد.

سیستم های مکان یابی دیگری نیز وجود دارند ولی جی پی اس تنها سیستمی است که امروزه می تواند موقعیت شما را با دقت بالایی بر روی زمین و در هر زمان و مکانی مشخص کند. خدمات این مجموعه در هر شرایط آب و هوایی و در تمام ساعات شبانه روز در دسترس است.

دستگاه گیرنده جی پی اس چیست و چگونه کار می کند؟

دستگاه گیرنده جی پی اس یا ردیاب جی پی اس، بوسیله ارتباط با تعدادی از ماهواره های NAVSTAR، فاصله شما را تا آن ها تعیین می‌‌کند و سپس موقعیت دقیق شما روی زمین بدست می‌‌آید.

در واقع اساس کار این سامانه، فرستادن سیگنال‌ های رادیویی با فرکانس بالا و به طور پیوسته است که زمان و مکان ماهواره را نسبت به زمین مشخص می‌‌کند و یک گیرنده جی پی اس روی زمین، با گرفتن این اطلاعات از چند ماهواره، آن‌ها را پردازش می‌‌کند و موقعیت کاربر را در هر نقطه زمین، در هر ساعتی از شبانه روز و در هر وضعیت آب و هوایی به او نشان می‌‌دهد.

با چندین اندازه گیری متعدد، گیرنده جی پی اس به محاسبه سرعت، مختصات جغرافیایی (طول و عرض جغرافیایی و ارتفاع از سطح دریا)، فاصله شما تا مقصد، زمان محلی و … می‌‌پردازد و آن را در اختیار کاربر قرار می‌‌دهد. در اطراف هر نقطه از کره خاکی که باشید به طور میانگین هشت ماهواره در آسمان گشت می‌‌زنند.

ماهواره های این سیستم، در مدارهای دقیق هر روز ۲ بار به دور زمین می‌‌گردند و اطلاعاتی را به زمین مخابره می‌کنند. گیرنده‌های جی پی اس این اطلاعات را دریافت کرده و با انجام محاسبات هندسی، محل دقیق گیرنده را نسبت به زمین محاسبه می‌کنند. در واقع گیرنده زمان ارسال سیگنال از ماهواره را با زمان دریافت آن مقایسه می‌‌کند. از اختلاف این دو زمان، فاصله گیرنده از ماهواره تعیین می‌‌گردد. این عمل را با داده‌های دریافتی از چند ماهواره دیگر تکرار می‌کند و بدین ترتیب محل دقیق گیرنده را با تقریب ناچیز معین می کند.

بطور خلاصه می توان بیان کرد که مبنای کار GPS استفاده از ماهواره به عنوان مرجعی جهت یافتن موقعیت در هر نقطه از زمین است. سایر مسائل این سیستم، موارد تکنیکی هستند که به سرعت، دقت و سهولت عمل موقعیت یابی کمک می کند.

مشکلات دستگاه GPS جی پی اس

  • روشن نمی شود

  • موقعیت را تشخیص نمی دهد

  • آب خورده است

  • ریست می شود

  • یکی از فرامین و یا دستورات سخت افزاری را انجام نمی دهد

  • هنگام کار خاموش می شود و یا از کار می افتد

تعمیر دستگاه جی پی اس GPS

4 دیدگاه در تعمیر دستگاه جی پی اس GPS
  1. بادورد یک دستگاه GPS دستی با مارک M LR مختصات یک نقطه را در یک دامنه اختلاف حدود ۲۰ متر ارایه میدهد .البته قبلا بعلت زنگبار شده باطری خراب شده بود. ایراد فعلی بر طرف خواهد شد یا خیر . با تشکر: هوده

  2. سلام من جی پی اس تلتونیکا مدل fmb920روی ماشین نصب بود کار میکرد الان مدتیه خاموشه کلا چراغش الان خاموشه


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *