تعمیر دستگاه تست هالیدی

تعمیر دستگاه تست هالیدی

تعمیر دستگاه تست هالیدی و تمامی دستگاه های تست عایق در کلینیک تخصصی تعمیرات الکترونیک دیجی برد

تست هالیدی چیست

تست هالیدی یک تست غیر مخرب است ( تست غیر مخرب به تستی گفته می‌شود که مورد آزمایش در آن تخریب نمی‌شود به عنوان مثال تست های پات یک تست مخرب است ) که برای تشخیص اختلالات موجود در پوشش های محافظتی و عایق ها  استفاده می‌شود .

از جمله ی این اختلالات می‌توان انواع حفره ها و فضا های خالی نام برد و در اصل این تست برا پیدا کردن اختلالاتی است که با چک کردن عامل انسانی قابل تشخیص نیستند .

کارایی تست هالیدی

از این تست عموما در ظروف داخلی ، مخازن ذخیره ی مواد شیمیایی ، ساختمان و سازه های زیر زمینی و … استفاده می‌ شود

از این آزمایش به عنوان آزمایش پیوسته استفاده می‌شود

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

روش های مختلف تست هالیدی

اصولا سه روش تست وجود دارد

تشخیص پین هول توسط UV  :

نور UV می تواند به عنوان هزینه کم، روش سریع تشخیص پین هول در پوشش استفاده شود. یک پوشش پایه حاوی افزودنی فلورسنت UV استفاده می‌‌شود. هنگامی که چراغ قوه UV بر روی پوشش می افتد، مناطقی که پوشش پایه به صورت فلورسنت پوشش داده نمی شود، به عنوان پین هول شناسایی می‌شوند .

تکنیک اسفنج مرطوب :

در این تکنیک یک ولتاژ بسیار پایین به اسفنج مرطوب اعمال می‎‌شود و وقتی ک اسفنج روی سطح حرکت می‌کند در صورت وجود حفره مایع درون اسفنج به سطح زیری نفوذ کرده و باعث رد شدن جریان برق می‌شود در نتیجه ی این انتقال جریان سیستم روشن شده و هشدار می‌دهد

تکنیک های ولتاژ یا ولتاژ بالا :

با استفاده از این روش می توان از ولتاژ بالا یا روش تخلخل استفاده کرد تا برای پوشش های سطح( ۲۵mm  “) ضخامت تست شود و برای نظارت بر خطوط لوله و سایر پوشش های محافظ مناسب است. همچنین پوشش های بتنی می تواند با استفاده از این روش مورد آزمایش قرار گیرد. ولتاژ دی سی یا پالس DC به یک پروب. همانطور که پروب عبور می کند، یک جرقه در نقطه حفره، زنگ را روشن می کند.

این تکنیک برای تعیین انواع معایب توصیف شده در بالا مناسب است، گرچه مراقبت در پوششهای نازک لازم است.

تکنولوژی بالا و یا تخلخل می تواند برای تست پوششهای ضخامت۱ تا  “(۲۵ میلی متر) ضخیم و مناسب برای بررسی خطوط لوله و سایر پوشش های محافظ باشد. پوشش های بتن نیز می تواند با استفاده از این روش مورد آزمایش قرار گیرد.

یک منبع تغذیه DE ولتاژ بالا یا پالس DC را به پروب تولید می کند. همانطور که پروب بر روی یک نقص عبور می کند، یک جرقه در نقطه تماس، زنگ را تنظیم می کند

اشکالات متداول دستگاه تست هالیدی

  • ولتاژ تنظیم نمی‌شود

  • خاموش کامل است

  • دستگاه روشن است اما پروب برق ندارد

  • و…

تعمیر دستگاه هالیدی تست تنها یکی از نمونه کار ها تعمیر شده در کلینیک تخصصی تعمیرات الکترونیک دیجی برد است، متخصصین ما آماده ی دریافت ، عیب یابی وتعمیرر تمامی قطعات و تجهیزات الکترونیکی صنعتی شما هستند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *