تعمیر ترمز دستی برقی EPB کیا سورنتو KIA

تعمیر ترمز دستی برقی EPB کیا سورنتو KIA

تعمیر ترمز دستی برقی EPB کیا سورنتو KIA تعمیر تخصصی ترمز دستی های برقی خودروهای کیا و هیوندای تعمیر یونیت ترمز دستی در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

ترمز دستی برقی چگونه کار می کند ؟

در سیستم ترمز دستی مکانیکی که در بعضی ماشین ها به صورت اهرم دستی است و در بعضی دیگر به صورت اهرم پایی میباشد یک کابل را که به لنت های عقب متصل است درگیر میکند اما در سیستم ترمز الکترونیکی عملکرد متفاوت است و  دو نوع سیستم ترمز دستی الکترونیکی داریم که در ادامه آن را برای شما شرح می دهیم . نوع اول ترمز دستی الکترونیکی مانند نوع مکانیکی دارای کابل است اما با این تفاوت که وقتی راننده دکمه ترمز دستی الکترونیکی را فشار میدهد یک موتور برقی کار دست راننده را انجام میدهد و کابل  را میکشد و لنت های عقب را درگیر میکند . در ماشین هایی که این نوع ترمز دستی الکترونیکی را دارا میباشند یک چیپ الکترونیکی وجود دارد که شروع حرکت ماشین در سر بالایی را کنترل میکند که این سیستم را  به اختصار HSA مینامند . در نوع دوم سیستم ترمز دستی برقی هیچ نوع کابلی وجود ندارد و ترمز دستی توسط موتور برقی جاسازی شده در کالیپر ترمز عقب عمل درگیر کردن ترمز دستی را به صورت الکترونیکی انجام میدهد .

در خودرو سورنتو ترمز دستی از نوع اول  است و دو کابل از طرفین این یونیت کار کشیدن لنت ترمز های عقب خودرو را انجام می دهند.

کیا سورنتو

نسل دوم به یک پیشرانه شش سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۳.۵ لیتر مجهز شده است. پیشرانه مذکور قادر به تولید ۲۷۷ اسب‌بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن‌متر گشتاور بوده که به‌واسطه یک جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک و دو عدد دیفرانسیل با قفل الکترونیکی به‌سوی تمامی چرخ‌ها ارسال می‌شود. عملکرد فنی کیا سورنتو سبب شده تا این خودرو ظرف مدت‌زمان ۸.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این کراس‌اوور ۱۶۷۰ کیلوگرمی نیز به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که البته مستلزم مصرف سوخت ترکیبی ۱۰.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. با توجه به توان فنی پیشرانه و عملکرد مناسب جعبه‌دنده می‌توان اظهار داشت که کیا سورنتو ایکس ام کاملا جوابگوی نیازهای متعارف یک خانواده پرجمعیت و همچنین یک رانندگی نسبتا مهیج خواهد بود.

مشکلات ترمز دستی برقی کیا سورنتو:

  • ترمز صدایی مثل رد کردن چرخ دنده می دهد.

  • ترمز فقط آزاد و یا فقط درگیر می شود.

  • دیاگ یونیت را شناسایی نمی کند.

  • چراغ ترمز دستی روشن است یا چشمک می زند.

  • از یونیت صدا می آید اما حرکت ندارد.

  • ترمز دستی قفل شده و آزاد نمی شود

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *