تعمیر ترمز دستی برقی رنو Renault

تعمیر ترمز دستی برقی رنو Renault

تعمیر ترمز دستی برقی رنو Renault- تعمیر سیستم برد الکترونیک ترمز دستی الکترونیکی EPB خودرو رنو Talisman – captur , …

ترمز دستی چگونه کار می کند ؟

در ترمز دستی مکانیکی ، اعمال نیروی کشش و فشار لنت عقب خودرو بر روی دیسک ترمز ماشین را محکم در جای خود نگه می دارد که در برخی از خودرو ها لنت و دیسک جداگانه مخصوص ترمز دستی در محور عقب می باشند.ترمز دستی برقی مجهز به موتور الکترونیکی  که موتور ترمز عقب لنت را بر روی دیسک ها فشار می دهد .

در خودرو های گیربکس دستی، هنگامی که راننده کلاچ را می گیرد و گاز می دهد ترمز دستی الکترونیکی به صورت اتوماتیک رها می شود و در خودرو های گیربکس اتوماتیک راننده با اعمال فشار بر روی پدال گاز ترمز دستی برقی به صورت خودکار رها می گردد.

بررسی اجمالی ترمز دستی الکترونیکی

زمانی که وسیله نقلیه خاموش و یا در وضعیت پارک قرار می گیرد ترمز دستی الکترونیکی فعال می گردد.عملیات قابل اعتماد ، واکنش سریع و بهبود عملکرد راننده در شیب های تند از خصوصیات بارز ترمز دستی برقی می باشد

اجزای اصلی ترمز دستی برقی شامل : ماژول ترمز الکترونیکی ، یک محرک یا موتور الکتریکی و کلید برقی کابین می باشد.

معرفی خودرو  رنو تالیسمان TALISMAN

TALISMAN محصول شرکت خودرو سازی ، رنو فرانسه یک مجموعه کامل از ویژگی های ایمنی به روز از جمله : کروز کنترل تطبیقی ، کمک ترمز اضطراری و.. می باشد .سیستم تعلیق متغیر و هماهنگی متعادل فرمان به چهار چرخ خودرو کنترل راحت و منعطف در برابر تغییرات ناگهانی مسیر حرکت را برای راننده به ارمغان می آورد .

این خودرو هوشمند ، قدرتی معادل ۱۹۰ اسب بخار با حجم موتور ۱.۶ لیتر را به شما می دهد که ارمغان این شتاب بالا سرعت ۲۲کیلومتر در ساعت می باشد لازم به ذکر است مدل های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ این خودرو در بازار ایران موجود می باشد.

نوع گیربکس TALISMAN ، هفت دنده اتوماتیک مجهز به دو کلاچ  و نوع پیشرانه چهار سیلندر تور بوشارژ می باشد همچنین این خودرو حجم باکی معادل ۵۱ لیتر دارد.یکی از قابلیت های تالیسمان سیستم ترمز ضد قفل ، توزیع یکنواخت نیروی ترمز ، ترمز کمکی اضطراری و ترمز دستی برقی تالیسمان ایمنی است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *